Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag borde ha fått min 7D vid det här laget, men förseningar i leveransen... Tanken var att den skulle användas till inspelning av en musikvideo imorrn lördag.

Istället har i och för sig min kamerabutik ställt upp och lånat ut en 5D mkII (i obruten förpackning) samt några riktigt schyssta objektiv. Hämtade dessa i eftermiddags.

Eftersom jag har så lite tid att lära känna kameran hoppas jag att någon kan komma med bra tips på allt som jag bör ställa in filmläget på (dvs bort med så mycket auto-saker som möjligt).

Visst - jag skulle kunna surfa runt en massa, men min mamma dog igår så det finns lite för lite ork till det. (Och ifall någon skulle undra - så hjälper det mig i mitt sorgearbete att faktiskt hålla mig sysselsatt...) Därför är jag tacksam ifall någon har snabba kortfattade tips eller bra länk till en suverän tråd.

Tack på förhand!

Postad
mkt bra!

Vad tyckte du om kameran?

Riktigt bra faktiskt. Inser dock att man definitivt behöver en monitor till. Skulle tro att jag blir lika nöjd med 7D - fast med fördelarna 25P samt slow motion-möjlighet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...