Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Första felet du gör är att linka till "/my_videos".

http://www.youtube.com/watch?v=EUfvvdQQpSE

så, där är trailern.

Annars är trailern helt ok. Ljudnivåerna på dialogerna är lite för låga ibland. Snygg avslutning.

Någonting jag saknar dock är väll kanske att få lite häng om vad filmen handlar om. Trailern är lite osammanhängande på det sättet. Men jag vill dock veta mer efter jag sett trailern så då har trailern gjort sitt jobb såattsäga.

Sen är ju då de här gröna pixliga bilderna som flashar lite början en smaksak, men jag hatar dem och tycker bara att de drar ner på trailerns kvalitet. Även två klipp som ser riktigt dåliga ut kvalitetsmässigt, vad har hänt där? Dålig Exponering?

Bra jobbat. :)

Postad

Tycker mer det ser ut som om en erfaren regissör/cinematographer tvingats filma ett script skrivet av en unge - Med endast ungens kompisar som cast. De flesta av klippen ser ju jättebra ut visuellt, men annars fanns där inte mycket att applådera åt.

Ljudet skiftar som sagt och är vid tillfällen osammanhängande, och själva klippningen av trailern säger mig ingenting om vad filmen handlar om.

Det ser mest ut som om du tagit delar från olika filmer ;) Intrycken jag får av de olika delarna är ju

1. Början - Självmord: Skulle kunna vara nåt SVT drama.

2. Ungen i skogen med pixligt crap - Lågbudget skräckfilm.

3. Två killar som presenterar sig / grälar om whatever - Gay Novellfilm på Cannes

4. Tjej, kille, kille fast ute i skogen - Inte alltför dålig skräckfilm

Nu förstår ju jag att detta inte är vad filmen handlar om, men det visar hur dålig trailern är. Ingen kommer vela se något utifrån en trailer som inte berättar vad filmen handlar om.

Den sista delen, nummer 4 fångade dock mitt intresse en aning - Så du kan ju ta det som din "lyckade" del i trailern.

Hoppas på en plot-beskrivning eller ny trailer :)

Postad

haha okej tack för all feedback!

Ja de dåliga klippen är överexponerade. Fattar inte varför jag inte såg det när jag väl var på plats och filmade det. Filmen är gjord av ett gäng ungdomar(jag och några vänner) och är min första "riktiga" film. Jag får nog göra en trailer till. Lite längre och som mer talar om vad den just handlar om. Sen får jag skriva en plot-beskrivning, såklart!

De där pixliga gröna som kommer upp är något fel i uploaden, så jag får väl uploada igen.

Menmen, tack för att ni tog er tid att se på den iallafall och för er konstruktiva kritik !

Postad

Jag gjorde en lite längre trailer. Vet inte om den säger mer om handlingen men det är ju så jävla svårt att göra sånt här. Sen det där gröna flimret kan jag inte fixa. Det är uppladdningen som fuckar

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...