Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Det var ett tag sen jag la upp något här ;)

Här en ny video som jag har gjort.. Första gången jag blandar in 3D objekt och eftersom jag inte vet hur det ser ut när ett plan kraschar i ett hus vet jag inte om det händer såhär på riktigt. Men iaf, här är den

Ge mig kritik!! Dålig eller bra ;)

EDIT: Ahh, märkte nyss att den borde ligga i "Kolla min film!" avdelningen... :/

Postad

Jag tycker inte att det måste se ut som det gör i verkligheten. Men det ska upplevas verkligt.

Denna scen är alldeles för snabb och lite trist. Vilket är tråkigt för det syns att du vet hur man spakar ett composit program.

Jag tror att vi kommer att få se väldigt bra cg scener från dig!

Postad
Tack för din kommentar ;)

Tycker du att den upplevs verklig då? ^^

Nej, Det är mer som att kasta en tomat i en vägg. Splatt. Skulle vilja se delar av husets hörn slitas loss och många lägenheter beröras av krafterna när ett flygplan går i väggen.

Mer dominoeffekt av händelser.

Sedan kanske det ser ut precis så här när ett plan träffar en byggnad?

Jag har nog inte sett så mycket mer av det än när jumojet-flygen träffa world trade center byggnaderna och de är ju mycket kraftfullare.

Som jag sa så ser jag att du kan detta med att tracka och få ihop 3d med handhållet 2d-video.

Att planet är gjort i 3d hinner man inte med att se, kanske ett ursyggt renderat flygplan?

Jag är lite kritisk just för att jag ser att du har den rätta talangen men du har inte liksom gjort något man tappar hakan av.

Postad

Tackar! Jag uppskattar din kritik väldigt mycket. Ja, det skulle nog se bättre ut om delar lossnade av och ...ja, mer "domino effekt" :)

...ser jag att du kan detta med att tracka och få ihop 3d med handhållet 2d-video.

aaha oj, tror att du har förstått mig fel, det här var ingen trackad video :O det var en stillbild :)

Postad

Det stora som jag ser är att rök, splitter och annat beter sig som en explosion från stillastående medan det i verkligheten skulle följa "tangentens riktning". Även ett störtande plan kommer in i några hundra knyck. :)

Postad

Inte verklighetstroget men du är på god väg ; )

Ett typiskt problem när man blandar in animerade 3D-objekt med riktiga bilder/klipp är att 3D-objektet rör sig för långsamt. Det här är ett typiskt exempel. Om det hade gått såhär långsamt hade planet varit på marken.

Standardfråga: Vilken programvara använder du?

Postad

;) Okej, förstår vad ni menar.. Men har ni några tips på hur just den här videon skulle sett bättre ut? ex. att flygplanet inte bara fastnar i väggen? mer eld/rök?

@ Quantum - 3D Max och After effects.

Postad
;) Okej, förstår vad ni menar.. Men har ni några tips på hur just den här videon skulle sett bättre ut? ex. att flygplanet inte bara fastnar i väggen? mer eld/rök?

@ Quantum - 3D Max och After effects.

Ok, då ska du få lite kritik..

Jag tycker det vore lite mer realistiskt om planet fick huset att gå sönder. Och sen kanske ta med tyngdlagen på något hörn t ex låta planet falla till marken (åtminstonde om huset brakar ihop)

Tänk också på att det är en lägenhet. Som du själv sa: "Mer eld och rök...". Det finns antagligen en massa saker som kan åstadkomma explosioner, eld eller rök inne i ett hus.

Postad

Jag reagerade på att planet roterade uppåt =/ Ett störtande plan roterar om något neråt.

Planet ser inte ut som det bäst modellerade precis - Fick titta två gånger innan jag såg att det faktiskt var format som ett flygplan.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...