Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har följt lite olika tutorials för att spela in ljud (t.ex. voice over) i pp cs4. Jag har ett externt ljudkort och en mic som funkar prima men som är lite jobbigt att plocka fram, så ja vill kunna skissa med macbook prons inbyggda mic och bara lägga rösten så till att börja med. Har tidigare endast spelat in VO i soundbooth och det funkar bra, men den vill inte spela in i PPCS4. Klickar på micen på mixern, klickar den röda knappen och sen play knappen i mixern, som det står att man ska. Men inget spelas in. Har testat alla inställningar i audio hardware.

Missar jag något?

Postad

Spelas det in någonting alls, det bör nog spelas in ett spår med tystnad.

Se till att spåret i mixern på vilket du kryssar i micen står på Write. Kryssa i micen som du gjort och den röda Record knappen under mixern och spela upp. Det skall funka.

Funkar det inte så bör du nog kanske gå in och pilla i ljudinställningarna i Windows/Mac OS X (beroende på vad du använder).

Testat detta, funkar det ej, i.s.f. återkom så kanske jag eller någon annan kan försöka lista ut vad problemet kan tänkas vara. Lycka till och m.v.h. /Pontus W

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...