Ryan_screenwriter Postad 28 oktober 2009 Postad 28 oktober 2009 Undrar om någon vet hur det går till i Hollywood när TV-serier skapas. Någon skriver ett manus, ger det till ett produktionsbolag, produktionsbolaget fixar sakerna och gör en Pilot och när de gjort piloten försöker de sälja den till Tv bolag eller hur funkar det? Vill veta mer detaljerat? Sitcoms syftar jag mest på. Tja! 0 Citera
carl76 Postad 28 oktober 2009 Postad 28 oktober 2009 Ring detta nummer och fråga! 001 805 553 0277 Be och få prata med Brunella Lisi! Hon kan nog hjälpa dig.. 0 Citera
Mega99 Postad 28 oktober 2009 Postad 28 oktober 2009 Oftast vill de inte ens ha ett färdigt pilotavsnitt, utan det kommer senare. Det du presenterar är oftast bara en synopsis av pilotavsnittet samt en planering av hur serien kommer fortsätta genom första och kanske andra säsongen. 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 28 oktober 2009 Författare Postad 28 oktober 2009 Ring detta nummer och fråga! 001 805 553 0277 Be och få prata med Brunella Lisi! Hon kan nog hjälpa dig.. Ojdå.. ska jag göra. Vem är det om jag får fråga? 0 Citera
carl76 Postad 28 oktober 2009 Postad 28 oktober 2009 Ojdå.. ska jag göra. Vem är det om jag får fråga? Vet inte du det?? Hon är ansvarig för Independent Bolaget Illuminare Entertainment som du, och jag citerar: jag pitchade från scratch med manus i hand eftersom en bekant fixade in mig på produktionsbolaget utan några speciella meriter från mig sedan innan. Att det var en solig dag och att det var en liten yacht tillfredsställer mer mig själv att skriva än att fylla behovet att ni ska få samma bild som jag. Om du nu sålde ett manus för en mille till dem kan de säkerligen hjälpa dig med den här frågan.. 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 29 oktober 2009 Författare Postad 29 oktober 2009 Vet inte du det?? Hon är ansvarig för Independent Bolaget Illuminare Entertainment som du, och jag citerar: Om du nu sålde ett manus för en mille till dem kan de säkerligen hjälpa dig med den här frågan.. Jag träffade inte precis högsta hönsen i egen högperson som du säkert förstår...? Eller du har väl säkert numrena till Barry Meyer och Alan F. Horn då du sålde ett manus till WB? :) 0 Citera
carl76 Postad 29 oktober 2009 Postad 29 oktober 2009 Jag träffade inte precis högsta hönsen i egen högperson som du säkert förstår...? Eller du har väl säkert numrena till Barry Meyer och Alan F. Horn då du sålde ett manus till WB? :) Vi förstår nog allihopa.. Men de kan nog fortfarande hjälpa dig eller du kanske föredrar Google svar.. Självklart har jag inte dessa nummer men jag nöjer mig med nummrena till Steven Sommers och Susan Thomas.. 0 Citera
Kensai Postad 29 oktober 2009 Postad 29 oktober 2009 Alltså jag vill inte klossa på er lilla klubb här, men vore det inte intressant nån gång att diskutera topic utifrån ett realistiskt perspektiv istället för att räkna fantasi-dollar på projekt man ännu inte skrivit...? Till skillnad från Mega99 :) tror jag att det inte alls skadar att skriva en pilot. Liksom att svansa in med en idé, som helt okänd, tror nån att det verkligen fungerar så i verkligheten? Jag får känslan av att man behöver lite credentials, antingen med ett antal spec-scripts, eller om man verkligen brinner för ett koncept: en färdig pilot. 0 Citera
klas persson Postad 30 oktober 2009 Postad 30 oktober 2009 Här är en bra artikel från dvxuser. Det finns en del ett av artikeln också som mer handlar om hur man skriver för tv. Det som brukar rekommenderas är att skriva ett avsnitt på en pågående serie(i en genre man vill syssla med). Detta skickar man sedan runt och hoppas att någon gillar. Gör de det har de speciella kurser de låter författarna gå, ibland är de betalda. Vissa av dessa blir sedan uttagna till skrivgruppen för någon serie. Tror det är svårt att få in en egen serie/pilot till någon studio. Men tycker du den är bra så "put your money where your mouth is" och producera den själv. Varför inte som en billig webbserie? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.