Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag hoppas någon här kan hjälpa mig. Det handlar om premiere pro cs4.

Jag vet inte vad jag gjorde, men jag lyckades stänga ner den sekvensen jag jobbade med i timeline och nu finns den bara som en sekvens i listan med alla klipp. Alltså, filmen är bara ett enda stort bild- och ljudspår och jag kommer alltså inte åt de enskilda klippen som det är ihopsatt av.

Går det att göra nånting åt detta? Tyvärr har jag stängt ner och öppnat projektet igen, så det går inte att ångra.

Tacksam för svar!

Postad

Du kanske behöver beskriva problemet lite mer utförligt, för jag är rädd att jag inte förstår riktigt.

Är det inte bara att dubbelklicka på den sequencen då?

Alltså nere på timelinen så finns det ju många tabbar, kan den inte ha gömt sig där, kollat igenom dem?

Men det låter som du har stängt sequencen och då brukar det bara vara att dubbelklicka så öppnas den igen. Detta antar jag eftersom du säger att allt bara blir ett enda spår, det du då försöker göra är att ta din gamla sequence och dra den till en ny.

Jag klipper ofta så i större projekt. Jag klipper scener i sequencer och sedan klipper jag ihop sequencerna till ett långt projekt, om du förstår vad jag menar, det blir som att jobba lite med mappar eller lager eller vad man nu skall kalla det.

Därtill har du ju autosave i Premiere Pro CS4, d.v.s. om du på något sätt skulle lyckats strula bort och deleteat din sequence så kan du gå tillbaka till tidigare versioner om du har tur.

Sitter på Mac och jobbar mest på Mac nu mer så jag vet inte exakt vart autosave filerna tar vägen på en PC, kanske kan Max hjälpa till med det om det behövs.

Hoppas detta hjälper nu bara.

Mvh /Pontus W

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...