Gå till innehåll

Trailer för långfilm.


Carl W

Recommended Posts

Jag tycker det är schysst jobbat av er att faktiskt försöka och lyckas få tag på lite saker som kan kännas knepiga att få tag på. Tex. ambulans, polisavspärrning,skyddsdräkt, bemödat er med att lägga en snubbe i vassen så det ser ut som ett lik.

 

Detta tyder på att ni har ambition. Men sedan hur ni har utfört själva trailern håller inte direkt kvalité nog för att folk ska vilja se på den som långfilm.

 

Vad jag tycker ni borde göra är att hålla i producentrollen och kanske idéskapandet. Och eftersom ni verkar vara bra på att fixa grejer kan ni nog fixa folk som är filmtekniskts fotokunniga, redigering ljud etc.

 

Det är min åsikt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker det är schysst jobbat av er att faktiskt försöka och lyckas få tag på lite saker som kan kännas knepiga att få tag på. Tex. ambulans, polisavspärrning,skyddsdräkt, bemödat er med att lägga en snubbe i vassen så det ser ut som ett lik.

 

Detta tyder på att ni har ambition. Men sedan hur ni har utfört själva trailern håller inte direkt kvalité nog för att folk ska vilja se på den som långfilm.

 

Vad jag tycker ni borde göra är att hålla i producentrollen och kanske idéskapandet. Och eftersom ni verkar vara bra på att fixa grejer kan ni nog fixa folk som är filmtekniskts fotokunniga, redigering ljud etc.

 

Det är min åsikt.

 

Håller med helt och hållet - Creds för allt det som är jobbigt att fixa, men kanske glömde ni det grundläggande? Kom också ihåg att syftet med trailern är att visa vad filmen handlar om på ett lockande sätt - Här ser jag inte alls vad storyn gick ut på.

 

Ett annat tips är också att ladda ner Windows Media Encoder som konverterar videofiler till ett format som funkar med Youtube-HD.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...