maxljungberg Postad 7 oktober 2009 Postad 7 oktober 2009 Har klippt ihop en ny compositing showreel nu. Det är delar ur arbeten som jag har gjort under våren och sommaren på Revolver Film Company i Göteborg. Vi jobbar mest med musikvideos, så allt i min reel är från diverse musikvideos. Det mesta är även filmat i green screen studio. Så jag har keyat, gjort bakgrunder och color correctat. Demo reelen finns att se och läsa mer om här: http://www.youtube.com/watch?v=xRnxZxeLbLY Skriv gärna nån kommentar om ni har synpunkter. Tar gärna negativ kritik också om det är något som ser dåligt ut. /Max (edit 22.51, 7okt: Lade till lite bilder på jobb och en bättre förklaring på vad den innehåller) 0 Citera
bassbucket Postad 7 oktober 2009 Postad 7 oktober 2009 Ser bra ut! Fast en del bländar inte så jättebra, men det beror ju på montaget från början, och inget du behöver ändra på..tänkte mest på greenscreen musikerna,,,det känns lite för "cleant" och smälter inte in riktigt, men det är inte menat som negativt. För duktig det är du! 0 Citera
maxljungberg Postad 7 oktober 2009 Författare Postad 7 oktober 2009 Ser bra ut! Fast en del bländar inte så jättebra, men det beror ju på montaget från början, och inget du behöver ändra på..tänkte mest på greenscreen musikerna,,,det känns lite för "cleant" och smälter inte in riktigt, men det är inte menat som negativt. För duktig det är du! Tack för kommentaren :) Jag gissar på att du menar Dia Psalma musikvideon. Det var den första videon jag jobbade med. Så jag har lärt mig mycket sedan dess. Allt som är med i showreelen är från musikvideos. Ha de gött! 0 Citera
stängerniredan Postad 7 oktober 2009 Postad 7 oktober 2009 Det ser grymt ut! Gillade den där "300 scenen" när dom slåss Och sen ser det jäkligt ballt ut med den där lysdiodväggen som du byggt upp. Några tips hur man gör en sån? 0 Citera
maxljungberg Postad 7 oktober 2009 Författare Postad 7 oktober 2009 Det ser grymt ut! Gillade den där "300 scenen" när dom slåss Och sen ser det jäkligt ballt ut med den där lysdiodväggen som du byggt upp. Några tips hur man gör en sån? Tack som fan :) "300 scenen" är från en video med bandet Leaves Eyes. Man kan se hela videon här: Och ljusväggen är med i Europe videon Last look at eden. Den som dom körde jävligt mkt reklam på teve för ett tag sen för =P det går att se hela videon här: http://www.youtube.com/user/europethebandtv#play/uploads/2/IIspcDAbVk4 Jag började med att göra endast en lampa/diod. Så jag gjorde en mask i photoshop. 5x5 vita prickar på en svart bakgrund. Sen duplicerade jag upp alla till en hel vägg som jag ville ha. Och lade sedan in bilden i after effects. Och använde den som en mask bara. Hoppas du fick ett någorlunda svar på din fråga =P 0 Citera
bonne Postad 9 oktober 2009 Postad 9 oktober 2009 Väldigt snyggt gillar dock inte övergångarna mellan klippen (ljuständring + lite skakning). Ser ut som "twitch" men inte säker. Det är egentligen en väldigt snygg effekt men de känns som Andrew Kramer "förstör" alla sånna här snygga effekter med sina tutorials som alla använder heela tiden. Allt annat var mycket bra! 0 Citera
maxljungberg Postad 10 oktober 2009 Författare Postad 10 oktober 2009 Väldigt snyggt gillar dock inte övergångarna mellan klippen (ljuständring + lite skakning). Ser ut som "twitch" men inte säker. Det är egentligen en väldigt snygg effekt men de känns som Andrew Kramer "förstör" alla sånna här snygga effekter med sina tutorials som alla använder heela tiden. Allt annat var mycket bra! Tjah! Tack för kritiken :) Du är faktiskt den första som påpekar just det om twitch effekten. Och du har helt rätt, det är svintråkigt när man känner igen sådana saker. Jag har väl helt enkelt inte tweakat om den tillräckligt, och använt den för mycket. Jag kollar rätt mycket på andrews grejer annars, men brukar alltid göra något eget av det. Ha de gött! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.