Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag har haft en mygga för högt ställd så det har distat när man har spelat in. Det är själva myggan som spikat och inte kameran som varit för högt ställd.

Kan man få bort det där dist ljudet? Det passar inte i en naturfilm :-)

Jag har filmat (live) så har ingen möjlighet att filma om. Alla svar tas tacksamt emot.

Postad

Finns pluggar som kan minska distandet, men det får ju inte vara helt tokspräckt. Men är det en naturfilm utan dialog kan man ju alltid göra om det mesta. Är ju mestadels fusk i alla andra naturfilmer också :)

Postad
Finns pluggar som kan minska distandet, men det får ju inte vara helt tokspräckt. Men är det en naturfilm utan dialog kan man ju alltid göra om det mesta. Är ju mestadels fusk i alla andra naturfilmer också :)

Aha, jag har ingen möjlighet att plåta om. Lite missvisande när jag sa naturfilm.

Har du förslag på pluggar som kan fungera och lite kort villka kanppar man sk använda.

Tack för ditt svar oavsett

Postad
Åssa använt X-Crackle till sånt ett antal gånger, men den tar inte bort disten, bara mildrar taggigheten i den.

...vilket iof inte är att förakta ibland :-)

JR, vad exakt är det du spelat in? *nyf*

Hej Christian

Nyfiken ska man vara. Du har PM, vågar inte posta länken här då jag är mycket missnöjd med hela filmen. Men med över 50 små och stora produktioner på ett år så var det väl tvunget att hända. Ljudet får vara som det är i filmen, men jag ska ha den som träningsprojekt och försöka rädda i den i efterhand.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...