Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. Jag har lite saker som jag vill berätta och lite filmer att visa!

Igår så ägde filmörnen (värmlands största filmtävling) rum och jag var där för att tävla med 3 filmer, alla tävlade i lättvikt (0-16 år) Totalt tävlade ca 60 filmer.

Vapenhandlarn - Vinnare av publikpriset

Bästa film Lättviktsklassen

The French Bastard – Wilhelm Forsnäsgård

Priset går till en detaljrik film som på ett lekfullt men säkert sätt löser en mordgåta. Med charmiga karaktärer och ett drivet bildspråk håller filmen sin publik i ett stadigt grepp, från början till slut. Denna filmen går vidare till novemberfestivalen.

Hedersomnämnande

Wilhelm Forsnäsgård

För lekfullt foto och vältajmade klipp i flera av årets bidrag som gav mersmak.

Jag är väldigt nöjd. Dock så hade jag hoppats på att vapenhandlarn skulle ha vunnit över the french bastard i lättvikt, jag blev min egen konkurrent ;).

Vapenhandlarn

Kenneth och Gunnar beger sig till en fruktansvärt illegal och suspekt vapenhandlare för att logiskt nog handla vapen. Men något går snett och handlat går inte som det var tänkt. Inte för Kenneth och Gunnar i alla fall.

The French Bastard -

Självmord -

Konstruktiv kritik tas hjärtligt emot!

mvh Wilhelm Forsnäsgård

Postad

Du sa att en av filmerna vann ett pris? Jag skulle vela ha namn och mailadress till samtliga i Juryn för att skriva ett och annat ord om svensk film och varför den är som den är.

• 2 veckor senare...
Postad

Hur gamla är ni?

Men jag beundrar att ni fått till Vapenhandlarn : ) Många kommer inte ens igång och filmar. Det är bara att fortsätta. Det är ju ni som är sveriges filmframtid!

Dessutom, glöm aldrig att coulour correcta filmen. Ni får då bort mycket av "video" känslan och får "film känsla" istället.

Saken är att den påminner väldigt mycket om filmerna jag gjorde när jag var 15 år gammal. De filmerna vill jag helst glömma idag.

Postad
Nu var det ett tag sen jag kollade på vapenhandlaren, men du borde ha stabiliserat en del foto.

Absolut, har tänkt på det efteråt :/

daarco: jag är 16, går mitt första år på medieprogramet i karlstad.

Tack så mycket. Grejen är att jag kan inte colourcorrecta :/, har inte lärt mig det än :'(

Men absolut, ska lära mig.

Haha okej, det låter som en dålig sak att du vill glömma de filmerna :D.

fortsätt komma med kritiken ;)

Postad

jag gillade alla era filmer på filmörnen, det var ju så vi hittade Erik till vår sista 1-minutare på Molkom nu för några dagar sen :P gött mos, jobba på, titta gärna förbi molkom om ni vill så kan jag ge er en kurs i color correcting och grading. ha d!

Postad
jag gillade alla era filmer på filmörnen, det var ju så vi hittade Erik till vår sista 1-minutare på Molkom nu för några dagar sen :P gött mos, jobba på, titta gärna förbi molkom om ni vill så kan jag ge er en kurs i color correcting och grading. ha d!

Tack så mycket. Nej, det var Victor som undrade om jag ville vara med i eran 1-minutare och så rekomenderade jag erik :). Om du skulle vilja lära oss det så skulle jag vara grymt tacksam!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...