Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har Sony Vegas Movie Studio Platinum 8 som jag håller på att bekanta mig med. Jag vill göra en kort animerad historia och kommer att använda mig av en Canon hv20. Jag har arbetat lite i Premiere för länge, länge sedan och då såg man alla bildrutorna (24/sek) på tidslinjen om man zoomade in ordentligt, kan jag jobba på samma sätt i Vegas?

Hjälp?

(Jag ställde frågan i videoteknik och har inte fått något svar så jag testar här på videoredigering istället.)

Postad

Jag drar ut tidlinjen så jag ser individuella filmrutor (25p) från min Lumix TZ7. Jag gör detta för att få ut stillbilder från filmen. Har dock inte redigerat nåt än.

Postad

Jag försöker att droppa en stillbild med längden en sekund på tidslinjen och

hur jag än försöker zooma in så att jag ser 25 bilder/sek så går det inte.

Varför jag frågar är för att jag vill göra en animation med 25 bilder/sek.

Kan du beskriva exakt hur gör du för att se alla 25 bildrutorna.

Mvh Johanna

Postad

en stillbild har ju bara en bild, varför ska vegas då visa 25? Lägger du dock in en sekunds filmklipp och scrollar in kommer du att se 25 "olika" bilder.

Nu talar jag för vegas pro 8 (skulle tro det är samma i movie studio oxå), men där har man iaf markeringar och tidkoder på tidslinjen, dessa hjälper dig med att hålla koll på alla frames. Klicka runt lite o scrolla o så så är jag 100 säker på att du kommer fatta efter ett litet tag.

/ ALbin

Postad

...Kan du inte försöka klippa upp bilden i 25 delar per sekund med (Edit: inte "cut", trötthetstecken) split-funktionen. Börja med att dela på hälften för att se om det funkar.

Postad

Tack för alla svar, jag hittade inställningen. Under options fanns ruler format och den var inställd på SMPTE Non-Drop ("),97ftp, Video) och när jag ändrade till Time & Frames så kan jag nu se 24 bilder/sek. Jag får skylla på att jag är heelt grön på programmet ;-).

Mvh Johanna

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...