Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ett antal band med filmer från det att barnen var små. Nu vill jag gärna ha över filmerna till datorn, cd eller dvd men problemet är att jag inte har någon filmkamera/bandspelare. Vet någon om det finns något företag som kan hjälpa mig med detta? Eller är det någon privatperson som bor i stockholmsområdet som kan hjälpa till?

Banden är av typen MiniDV.

Postad

Kan du inte låna en videokamera av någon och ansluta kameran till datorns 1394 kontakt (firewire). Eftersom du behöver ett redigeringsprogram för att kunna få ordning på filmerna så kan du fundera på ett enkelt sådant som dessutom kommunicerar med 1394-porten. Det finns flera program, förutom det i Windows fria MovieMaker, t ex Adobe Premiere Elements.

Postad
Jag har ett antal band med filmer från det att barnen var små. Nu vill jag gärna ha över filmerna till datorn, cd eller dvd men problemet är att jag inte har någon filmkamera/bandspelare. Vet någon om det finns något företag som kan hjälpa mig med detta? Eller är det någon privatperson som bor i stockholmsområdet som kan hjälpa till?

Banden är av typen MiniDV.

Hur många band är det? Är det inspelat i standard play (SP) eller long play (LP)?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...