jockee Postad 9 september 2009 Postad 9 september 2009 Jag har ett antal band med filmer från det att barnen var små. Nu vill jag gärna ha över filmerna till datorn, cd eller dvd men problemet är att jag inte har någon filmkamera/bandspelare. Vet någon om det finns något företag som kan hjälpa mig med detta? Eller är det någon privatperson som bor i stockholmsområdet som kan hjälpa till? Banden är av typen MiniDV. 0 Citera
Pehrbau Postad 9 september 2009 Postad 9 september 2009 Kan du inte låna en videokamera av någon och ansluta kameran till datorns 1394 kontakt (firewire). Eftersom du behöver ett redigeringsprogram för att kunna få ordning på filmerna så kan du fundera på ett enkelt sådant som dessutom kommunicerar med 1394-porten. Det finns flera program, förutom det i Windows fria MovieMaker, t ex Adobe Premiere Elements. 0 Citera
Hummel Postad 12 september 2009 Postad 12 september 2009 Jag har ett antal band med filmer från det att barnen var små. Nu vill jag gärna ha över filmerna till datorn, cd eller dvd men problemet är att jag inte har någon filmkamera/bandspelare. Vet någon om det finns något företag som kan hjälpa mig med detta? Eller är det någon privatperson som bor i stockholmsområdet som kan hjälpa till? Banden är av typen MiniDV. Hur många band är det? Är det inspelat i standard play (SP) eller long play (LP)? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.