sandrahink Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Hej! Vet inte om jag har prickat rätt forum, men eftersom det ingår i rekvisitan så gör jag ett försök. Det kommer att, under flera tillfällen under inspelningen, förekomma när en tonårstjej sitter och bloggar. Det kommer även finnas delar när en annan person skriver kommentarer på hennes blogg från en annan dator. Under inspelning kommer det även att ingå chatkonversationer mellan de båda personerna. Nu är då frågan.. hur löser jag detta utan att betala för onödiga webbhotel och utan att dra in en massa reklam. REKLAMFRITT! Min idé var att om jag bygger en hemsida (i vilket hemside-skapar-program som helst som passar för just datorerna som ska användas) och sedan kör en s.k. "test-screen". Då går ju sidan ut på webbläsaren och så kan man klicka och ha sig bäst man vill. (Då behöver man alltså inte publicera sidan) Är detta en dum idé? Eller finns det någon med bättre ideér? Det där med chatkonversationen har jag inte riktigt någon idé på än så om någon har någon idé angående detta också så är ni välkomna att kommentera =) Skriv om ni har några ideér! =) Tack på förhand 0 Quote
Sarista Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 det finns ju gratisbloggar utan reklam, tex blogger och wordpress, då får du en färdig mall och slipper bygga! man kan göra den som en dold blogg så kan inga "utomstående" komma in och läsa :) 0 Quote
bylletski Posted February 2, 2013 Posted February 2, 2013 Du kan ju också köra med en server hemma. Eller så kan du dra upp hemsidan på samma datorn med programmet Wamp. Men om du ska köra från en annan datorn då är det Xampp som gäller för dig. :) Glöm inte öppnar port 80 i routern när du kör med Xampp. Med Wamp behöver du inte öppna några portar alls. Wamp gör att det blir localhost. 127.0.0.1 Endast du kan se hemsidan med wamp ingen annan. 0 Quote
Recommended Posts