Gå till innehåll

Musikvideo på 64T


Uppsala BildTeknik

Recommended Posts

En trevlig musikvideo filmad med 64T har dykt upp, den finns här, Ellen - Grass Ain't Greener: http://echo-empire.com/films.html

 

Solljus gör jäkligt mycket för 64T, det här är nog en av de bättre 64T filmerna jag har scannat tror jag. Det blir alltför ofta underexponerat och filmat på molniga dagar... Jag bävar inför en bröllopsfilm som är på väg från USA för tillfället, underexponerad 64T filmat i en kyrka... den lär vara rätt kornig misstänker jag, och färgerna lär inte vara som i den här musikvideon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns nog en hel del super 8 kameror med stativgänga... Men om du tänkte på att filmen är lite skakig (handhållen) så var det planerat (vet dock inte om de själva tyckte att det blev perfekt eller för skakigt). Det ska se ut som en "amatör som lite spontant filmar en sommarfest".

 

Om de skulle ha använt stativ och minimala kamerarörelser till musikvideon så skulle det inte riktigt passa in i "bilden" av en amatörfilm.

Länk till kommentar
Share on other sites

En trevlig musikvideo filmad med 64T har dykt upp, den finns här, Ellen - Grass Ain't Greener: http://echo-empire.com/films.html

 

Solljus gör jäkligt mycket för 64T, det här är nog en av de bättre 64T filmerna jag har scannat tror jag. Det blir alltför ofta underexponerat och filmat på molniga dagar... Jag bävar inför en bröllopsfilm som är på väg från USA för tillfället, underexponerad 64T filmat i en kyrka... den lär vara rätt kornig misstänker jag, och färgerna lär inte vara som i den här musikvideon.

 

Håller med helt och hållet Kent! var väldigt mycket emot 64T i början, men det gäller att välja sina tillfällen, dvs soliga dagar och öppna ytor. samt att överexponera utav helvete. då blir ektachrome riktigt bra. men så fort man filmar in i en dunge ser det ut som skit hehe, så jag tror också den där bröllopsfilmen kommer vara väldigt väldigt blå(kornig) :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...