Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ny dator med 64-bitars operativsystem. Även vegas 9, 64bitars.

Installerar mitt vanliga gamla red giant magic bullet. Inga problem under installationen, men sen får jag inte fram magic bullet i vegas där man väljer plugins.

Någon som har en vettig förklaring till detta eller en bra lösning på problemet ?

Vad jag vet så finns inte magic bullet att köpa i 64-bitars version. Kan det vara det som är problemet? Att pluginet inte fungerar i 64-bitars operativsystem ?

Postad

läste någonstans i ett forum att magic bullet inte fungerar till 64bit.... stämmer det verkligen ? är det någon som vet något om detta ? samt ifall det kanske är något som är fixat i nyare versioner ?

Känns lite surt för det var den pluginen jag i princip alltid använda på min gamla dator till det mesta.... ästan så att man har lagt en massa pengar i onödan... även om allt går snabbare och smidigare med ny dator så kan man inte riktigt arbeta som man är van vid...

Postad

Hej,

även jag upptäckte surt att Magic Bullet inte fungerar i 64.

Men så redigerar jag i 64 (eftersom det går så mycket snabbare) och så plockar jag upp samma projekt i 32-bitars och gör Colour Correction där.

Inte jättebra men i alla fall ett sätt att kringgå problemet.

Magic säger att de skall komma med en 64-bitars applikation. Som de säkert tar pengar för...

Postad

med en 10min film tog ca 10timmar att rendera på 32bitars.... (med duo core 2,4ghz, 2gig i ram)

lika lång film tog ca 2timmar med 62bitar (quad core 2,5ghz, 6gig i ram)

inte så bra jämförelse eftersom jag jobbat med olika datorer...

Postad

Jag tror den största fördelen med 64-bit är att programmet kan utnyttja mera RAM-minne. 32-bitars windowsprogram brukar ha en gräns på 2 GB RAM (och max 4 GB för hela operativsystemet som i praktiken brukar bli sisådär 3,5 GB tillgängligt som max). 64-bitars program på 64-bitars OS har inte dessa begränsningar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...