Marlon_Jonsson Postad 18 augusti 2009 Postad 18 augusti 2009 Hej, Precis som rubriken säger har jag en nästintill skrattretande fråga. Hur kollar man om kameran filmar i PAL eller NTSC? Hittar inte i Manualen... det ända jag kan hitta är att klockan visar 24-timmar istället för am/pm.. vilket egentligen inte behöver betyda någonting. De har sagts att den är PAL, men jag vill vara säker :) MVH Marlon 0 Citera
Konk Postad 18 augusti 2009 Postad 18 augusti 2009 Filma en snutt och kolla på tidskoden, om den filmar 25 frames/sekund (00-24 frames) så filmar den PAL, är det 30 (00-29) så är det NTSC. 0 Citera
Marlon_Jonsson Postad 18 augusti 2009 Författare Postad 18 augusti 2009 eftersom jag redan dumförklarat mig kan jag gör det lite mer. Hur ser jag på tidkoden hur många bilder som visas? ska jag överföra tilldatorn eller går det att göra direkt i kameran? Hur får man fram tidkoden ?... Hittade i manualen, using your camera abroad. "Your camcorder is a PAL system based camcorder." 0 Citera
plf66 Postad 18 augusti 2009 Postad 18 augusti 2009 P-modellen är en "PAL", dvs 625 linjer/50 halvbilder/sek, eller 576/50i som det oftast kallas numera. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.