hinterglemm Postad 12 augusti 2009 Postad 12 augusti 2009 Hej, jag är ny här på forumet. Är det någon skillnad om man köper en Ex1 i amerika? Sen undrar jag vilket stativ ni andvänder till er Ex1/ Vilket ni skulle rekomendera? Hur många 16gb minnen tror ni att man behöver? Skulle tycka det var sjukt shyst med tips på matrial jag som kunde vara bra att ha. Kommer filma mäst skidor, skateboard och kortfilmer.. Tack! 0 Citera
plf66 Postad 13 augusti 2009 Postad 13 augusti 2009 Jag har ett beg Manfrotto-stativ 503/525, drygt ett år gammalt, till salu. Passar kameran bra, en kompis till mig har lånat mitt stativ till sin EX1 ett par gånger.. Ska skaffa mig ett kolfiberstativ själv eftersom jag behöver banta packningen inför en kommande resa. 0 Citera
hinterglemm Postad 13 augusti 2009 Författare Postad 13 augusti 2009 Mmm.., Jag ska ju ha stativet på väskan så ditt kanske är lite tungt?... 0 Citera
Pace Postad 14 augusti 2009 Postad 14 augusti 2009 Är det någon skillnad om man köper en Ex1 i amerika? De har NTSC, inte PAL som i Sverige. 0 Citera
hinterglemm Postad 14 augusti 2009 Författare Postad 14 augusti 2009 Hej Vilket stativ ska jag ha till en Sony ex1? Jag vill ha ett stativ som inte är för tungt (ska ha det på väskan när jag äker skidor) och ska vara olje ledat (tror det heter så..). Någon som har ett tipss? :) 0 Citera
Pace Postad 15 augusti 2009 Postad 15 augusti 2009 Slog ihop ovan nystartade tråd om stativ. 0 Citera
ChrisSFP Postad 20 augusti 2009 Postad 20 augusti 2009 Du kan handla i USA, kameran är multi format ;) Du får dock INTE primesupport om du köper i USA. DVS om kameran pajjar får du den inte utbytt inom 24 timmar mm mm. Skulle gissa det är värt kring 10-15000:- på priset i Europa. Glöm inte att USA priser är utan tax så räkna med 8-13% till på de priser du ser online sen tull-avgift + skatt när du tar in den i Sverige. Jag kör med 2 st 8GB SxS och en 16GB KxS och det räcker gott för en hel dags filmning. Batteriet är enastående bra, kör fortfarande med mitt orginalbatteri man får med. Räcker ca 240 minuter och det är sällan man filmar mer än det på en dag iallafall. Grym kamera, rekommenderar den varmt! http://vimeo.com/user423513/videos Ovan hittar du lite småprojekt jag gjort med EX1:an Glöm inte köpa regnskydd/snöskydd och filter om du skall films snösporterna. Jag kan rekommendera Petrol som har ett speciellt skydd just för EX1. 0 Citera
ChrisSFP Postad 20 augusti 2009 Postad 20 augusti 2009 Hej Vilket stativ ska jag ha till en Sony ex1? Jag vill ha ett stativ som inte är för tungt (ska ha det på väskan när jag äker skidor) och ska vara olje ledat (tror det heter så..). Någon som har ett tipss? :) Du behöver ett rejält huvud iallafall då det är kallt ute. Kolla på Manfrottos 501HDV eller 503HDV (eller dyrare om du har budget för det) Kolla också på rejäla stativ för kameran är ganska tung och vill du ha det stabilt så kostar det tyvärr. Jag kör Manfrotto 351MVB 0 Citera
hinterglemm Postad 20 augusti 2009 Författare Postad 20 augusti 2009 Tack så mycket för dina svar!!! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.