Daniel Hållquist Postad 2 augusti 2009 Postad 2 augusti 2009 En historia om ett par i sena tjugo års åldern. De har ljugit och bedragit, älskat och hatat, och deras förhållande har brutits och återupptagits, brutits och återupptagits. Nu har de flyttat ihop och allt är bara gulligullgull. Ända tills MR. Klamydia gör entré i deras liv. Vem har smittat vem? Ingen som vet, ingen som vet. Båda anklagar den andre för att inte gjort det rätta för deras kärlek och ser sig som offer för omständigheterna. När natten är över har de gått över en gräns, som de aldrig trodde att de skulle korsa, och när dagen återigen gryr tvingas de svara på två mycket svåra frågor: Kan man förlåta det oförlåtliga? Och är det ihuvudtaget möjligt att lära sig leva med minnena av vad de gjort mot varandra?VISSNADE ...pdf 0 Citera
carl76 Postad 3 augusti 2009 Postad 3 augusti 2009 Det var bra! Lättläst och lättförståeligt (alltså manuset, inte situationen ;-) Ämnet i sig är väldigt otäckt och allt för vanligt förekommande i många förhållanden skulle jag tro! Gillade inte gitarren! Den tycker jag du ska skippa. Den var enerverande och tog focus från berättelsen.. 0 Citera
jbergman Postad 3 augusti 2009 Postad 3 augusti 2009 Stryk berättarrösten och tillbakablicken samt kapa lite av dialogen, så kan det nog bli en fin liten film. Du måste lära dig att lita på tittaren. Berättarrösten skriver oss på näsan och förstör det som jag gillar med idén, nämligen att man tvingas fundera på hur de människorna egentligen är funtade. Överlag behövs mer handlingar och färre ord. Och när orden väl kommer önskar jag att det låg lite mer vikt i dem. Jag tycker att du som en övning för dig själv borde skriva manuset som en stumfilm. Du lär upptäcka hur mycket man kan låta vara osagt och ändå förmedla budskapet. /Jakob 0 Citera
ES94 Postad 4 augusti 2009 Postad 4 augusti 2009 Riktigt bra. Bra dialog och bra scener. Det kan bli något av det här. 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 4 augusti 2009 Författare Postad 4 augusti 2009 Tack för era svar! Ett hjärtligt tack! Mmm, Carl, jag förstår dig. Jag ska nog bara låta den vara kvar i första och sista scenen. Tror du att du kan leva med det? :) Jag älskar skrikande gitarrer. Hej, Bergman. Point taken. Jag funderar emellertid på att filma två versioner. En med berättarröst och en utan. Då har man fler valmöjligheter och kan bestämma sig för hur man ska göra när man klipper. Vad är det för något du inte gillar med tillbakablicken? Förslag på strykningar, någon? 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 4 september 2009 Författare Postad 4 september 2009 Nu har jag lagt upp en ny version utan berättarröst & med mindre skrikande gitarr 0 Citera
daarco Postad 4 september 2009 Postad 4 september 2009 Både berättarrösten och gitarren är ju postproduction, så man märker ju i redigeringen om det behövs eller inte : ) Vi filmar så märker vi : ) 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 4 september 2009 Författare Postad 4 september 2009 Det är sant men jag vill ändå höra vad de tycker om skillnaderna ... Btw, är det någon som är intresserad av att vara med & filma? Direkt efteråt har vi tänkt kasta oss in i nästa projekt. Go, go, go - det är mottot :D 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 20 september 2009 Författare Postad 20 september 2009 Storyboard :eStoryboard del 1.pdfStoryboard del 2.pdfStoryboard del 3.pdfStoryboard del 4.pdfStoryboard del 5.pdf 0 Citera
daarco Postad 21 september 2009 Postad 21 september 2009 hmm, jag kanske inte skulla ha öppnat storyboardet här på jobbet när alla såg : ) Men det är mycket bättre än när jag skulle göra storyboard, ha ha. Om du vill ha med snygga förtexter, storyboarda dem också. 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 21 september 2009 Författare Postad 21 september 2009 Jag funderar seriöst på att sadla om till serietecknare =) Är du hemma? Jag vet inte om jag hinner mobilisera trupperna tills imorgon. 0 Citera
hisham_rahimhotmail.com Postad 22 oktober 2009 Postad 22 oktober 2009 jag är gärna på detta projekt, har även många idéer som jag gärna berättar över telefon eller så. jag har utbildats inom New York Film Academy, så jag skulle allt vilja vara med och kan ta vilken position som helst. maila mig ditt nr på hisham_rahim@hotmail.com du kan även läsa mitt senaste projekt på http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=26052. hade fint Hisham 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 22 oktober 2009 Författare Postad 22 oktober 2009 Det låter ju grymt bra. Du är mer än välkommen att göra oss sällskap & skapa svensk filmhistoria ;) Fast, ärligt talat vet jag inte om det finns så mycket för dig att göra, just nu, men jag hjälper dig gärna göra verklighet av dina manus & idéer. Bor du i Sthlm? 0 Citera
Mansman Postad 4 december 2009 Postad 4 december 2009 Jag funderar seriöst på att sadla om till serietecknare =) Är du hemma? Jag vet inte om jag hinner mobilisera trupperna tills imorgon. Låter som en bra ide. :) 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 4 december 2009 Författare Postad 4 december 2009 Tack =) Men allvarligt, jag skulle tycka det skulle vara jäkligt skoj att skriva manus till en serie. Just throwing it out there ... 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 22 januari 2010 Författare Postad 22 januari 2010 För er som är intresserade, jag la upp den slutgiltiga versionen av manuset. Filmades för 2 veckor sen :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.