Astral Postad 24 juli 2009 Postad 24 juli 2009 Här är en youtube länk till en film som jag och mina kompisar spelade in på 6 timmar i Gällivare sommaren 2009. Genren kan klassas som splatter/skräck och den är ca 8 minuter lång. Handlingen är usel eftersom vi spånade fram den under filmandets gång (Inte det smartaste draget vi gjort) Vi gjorde hur som helst filmen bara för att det är roligt att filma. Nästa projekt blir mer genomarbetat ;) http://www.youtube.com/watch?v=hJU94dmuelc Jag har filmat den med en PD 170 och redigerat i Premiere/after-fx CS4 Jag är ganska nöjd över vissa after-fx kompositioner, samt musiken som min bror gjort / Peter 0 Citera
Mega99 Postad 24 juli 2009 Postad 24 juli 2009 Lite tråkigt med stillastående kamera, och det var svårt att höra tal ibland- Men annars var det ju väldigt intressant att se på. Introt var ju väldigt rent och samtidigt modernt, och musiken passade väl. Tänk bara på att sätta lite mer rörelse i kameran när det är personscener, så försvinner den här teaterkänslan ni har nu. Ser fram emot nästa projekt :) 0 Citera
Astral Postad 24 juli 2009 Författare Postad 24 juli 2009 Lite tråkigt med stillastående kamera, och det var svårt att höra tal ibland- Men annars var det ju väldigt intressant att se på. Introt var ju väldigt rent och samtidigt modernt, och musiken passade väl. Tänk bara på att sätta lite mer rörelse i kameran när det är personscener, så försvinner den här teaterkänslan ni har nu. Ser fram emot nästa projekt :) Jag håller med dig till 100%. Byggde en liten dolly av en skateboard till förra filmen, men den gav inte tillfredsställande resultat. Får försöka hitta någon ny lösning Tack för konstruktiv kritik 0 Citera
Mega99 Postad 24 juli 2009 Postad 24 juli 2009 Jag håller med dig till 100%. Byggde en liten dolly av en skateboard till förra filmen, men den gav inte tillfredsställande resultat. Får försöka hitta någon ny lösning Tack för konstruktiv kritik Ta stativ och panorera lite bara, eller spring runt med handhållen - Just vid personscener med dialog så ger stillastående kamera en stark teaterkänsla. Springer du runt med kameran gör du publiken mer "delaktig" i det hela. 0 Citera
bassbucket Postad 24 juli 2009 Postad 24 juli 2009 Ni lyckades få in en hög av VCP tutorials så det smällde om det i alla fall :P Vore kul om ni kunde göra nåt mer eget utav dem. Intresset hölls uppe rätt bra ändå. Helt okej film. Ser fram emot er nästa film. 0 Citera
Mega99 Postad 24 juli 2009 Postad 24 juli 2009 Ni lyckades få in en hög av VCP tutorials så det smällde om det i alla fall :P Vore kul om ni kunde göra nåt mer eget utav dem. Intresset hölls uppe rätt bra ändå. Helt okej film. Ser fram emot er nästa film. Uye, jag borde verkligen sett mer än 2 minuter in i filmen :P 0 Citera
carl76 Postad 25 juli 2009 Postad 25 juli 2009 Vi gjorde hur som helst filmen bara för att det är roligt att filma. Simonkolina och Mega99! Ska inte den här filmaren kapas vid fotlederna också? Är ni inte konsekventa? 0 Citera
Mega99 Postad 25 juli 2009 Postad 25 juli 2009 Simonkolina och Mega99! Ska inte den här filmaren kapas vid fotlederna också? Är ni inte konsekventa? Sen när är det fel att ha roligt när man gör film? Kan ju säga att det som räddade honom här var ju just att han sa att "Nästa projekt blir mer genomarbetat", och även resultatet utav filmningen som faktiskt når upp till en viss standard. Carl76! Allt är inte svart och vitt ;) Nu vet inte jag om er andra, men jag tittar på filmerna här för att tipsa och hjälpa folk att bli bättre i deras filmskapande, inte för att jag tycker att det är så otroligt kul att se på amatörfilmer (Fastän det oftast är ett nöje när det faktiskt ligger arbete bakom). Kommer det någon som säger "Äsch det var bara för skojs skull!" till varenda försök till kritik man gör, ja då finns det ju ingen anledning att posta här. Att dra över sådana här konversationer till andras trådar är inte heller okej - Och med detta sagt kan vi nog hålla oss OnTopic :) 0 Citera
Simonkolina Postad 28 juli 2009 Postad 28 juli 2009 Jag ger gärna kritik till den här filmen med. För det första anser jag att dialogscenerna är ganska dåligt filmade. Man får ingen känsla av vad som egentligen händer och det är svårt att uppfatta. Låt klippen flöda en längre tid så hinner man uppfatta alla gester också. För övrigt så förstår jag inte vilken planen är i filmen och vilket budskap filmen vill förmedla. Kanske den vill förmedla, att man får drömma? Som sagt, det är mycket trevligare att se filmer som man har satt tid och kanske pengar för i detta forum. Allt annat brukar vara ganska dåligt, tyvärr. 0 Citera
Mega99 Postad 28 juli 2009 Postad 28 juli 2009 Jag ger gärna kritik till den här filmen med. För det första anser jag att dialogscenerna är ganska dåligt filmade. Man får ingen känsla av vad som egentligen händer och det är svårt att uppfatta. Låt klippen flöda en längre tid så hinner man uppfatta alla gester också. För övrigt så förstår jag inte vilken planen är i filmen och vilket budskap filmen vill förmedla. Kanske den vill förmedla, att man får drömma? Som sagt, det är mycket trevligare att se filmer som man har satt tid och kanske pengar för i detta forum. Allt annat brukar vara ganska dåligt, tyvärr. Budskap? En film som berättar något brukar räcka. Om du finner det så mycket "trevligare" att se hollywoodfilmer med enorma pengar spenderade så tror jag detta är helt fel ställe. 0 Citera
Astral Postad 29 juli 2009 Författare Postad 29 juli 2009 Tack för att du tog dig tid att titta. Skulle vara kul att se något som du gjort någon gång / P Jag ger gärna kritik till den här filmen med. För det första anser jag att dialogscenerna är ganska dåligt filmade. Man får ingen känsla av vad som egentligen händer och det är svårt att uppfatta. Låt klippen flöda en längre tid så hinner man uppfatta alla gester också. För övrigt så förstår jag inte vilken planen är i filmen och vilket budskap filmen vill förmedla. Kanske den vill förmedla, att man får drömma? Som sagt, det är mycket trevligare att se filmer som man har satt tid och kanske pengar för i detta forum. Allt annat brukar vara ganska dåligt, tyvärr. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.