Matrix Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Hello! Efter flera dagars väntan fick jag äntligen skriftigt svar från Final Draft, Inc och tillåtelse att översätta Final Draft v7 till svenska. Jag har självklart fått tillåtelse att sedan dela med mig av den svenskt översatta Final Draft v7 som demo (copyright Final Draft, Inc) Dvs att man blir ändå tvungen att registrera programet efter att demo tiden gått ut. Men nu vill jag bara veta om någon är intresserad av att ha Final Draft v7 på svenska. Om inte det finns nåt intresse så kanske jag skippar det hela. 0 Quote
gorse Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Låter som en bra ide. Vad är final draft? 0 Quote
Ior Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 [citat=gorse]Låter som en bra ide. Vad är final draft?[/citat] Ett manusordbehandlingsprogram. Av många ansett vara det bästa av den typen. 0 Quote
gorse Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Behovet av bra program på svenska skall inte underskattas. Kör hårt, det kommer säkert finnas marknad för det, även om ingen skulle svara ja här. 0 Quote
jonkanon Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Skriv en översättning du. Tänk dock på att inte göra den supersvensk, då det finns många uttryck som bör vara internationella. Jag har själv final draft och använder det dagligen. Så även om jag som människa antagligen kommer att fortsätta med engelsk så tror jag att det finns folk som längtar efter en svensk version. /jon 0 Quote
John Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Skit bra om du gör det på svenska... Kan du inte försöka översätta Movie magic screen writer också? Gixa en bra ordbok så att rättstavningen funkar klanderfritt om du nu ska översätta final draft... Något jag verkligen saknar... 0 Quote
Matrix Posted November 13, 2004 Author Posted November 13, 2004 [citat=John]Skit bra om du gör det på svenska... Kan du inte försöka översätta Movie magic screen writer också? Gixa en bra ordbok så att rättstavningen funkar klanderfritt om du nu ska översätta final draft... Något jag verkligen saknar...[/citat] Är snart klar med översättningen. Sen kanske det blir Movie magic screen writer oxå ;) 0 Quote
Recommended Posts