slrslr Postad 1 juli 2009 Postad 1 juli 2009 Det här lyckades jag baka ihop på 30 minuter, jag tog en figur vi redan känner till och tanken är att det skall vara en öppningsscen på filmen. Det suger säkerligen men jag tyckte det var rätt så kul och utmanande att försöka komma på scenerna. Skall bli intressant att se vad ni tycker.action.pdf 0 Citera
slrslr Postad 4 juli 2009 Författare Postad 4 juli 2009 60 träffar och 14 visningar men ingen som har kommenterat :/ Suger det så mycket? 0 Citera
Robins Production Postad 4 juli 2009 Postad 4 juli 2009 Suger ingen som kommenterar? Då lovar jag att jag ska kommentera! :) Så nu tar jag och läser då. Kommer snart... Så nu har jag läst :) Jo tycker den funkar rätt bra, känns som en schysst ide man kan bygga vidare på. Kan lätt tänka mig se denna plot på bio, att en Predator crashar på jorden osv :P Men känns som dialogen krävs de en del jobb på, känns lite "barnslig" och inte så trovärdiga. Ja nu fick du lite kommenterat i alla fall ;) 0 Citera
slrslr Postad 5 juli 2009 Författare Postad 5 juli 2009 Okej dialogen är barnslig och löjlig, nu när jag läser igenom den så håller jag med fullständigt, men självaste tanken var väl att försöka beskriva actionscener, har jag lyckats någorlunda bra med det då? 0 Citera
carl76 Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Okej dialogen är barnslig och löjlig, nu när jag läser igenom den så håller jag med fullständigt, men självaste tanken var väl att försöka beskriva actionscener, har jag lyckats någorlunda bra med det då? du kanske borde lägga ner 30 tim. istället för 30 min? 0 Citera
Mega99 Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Ja, hela manuset hade ju "PLAGIAT" skrivet över sig i stora röda bokstäver. 0 Citera
Ladiesman Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Nu är ni lite hårda tycker jag. Jag tyckte det var bra. 0 Citera
carl76 Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Nu är ni lite hårda tycker jag. Jag tyckte det var bra. Hårda kommentarer? För att man föreslår att man lägger ned lite tid i det man skriver? 0 Citera
Mega99 Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Hårda kommentarer? För att man föreslår att man lägger ned lite tid i det man skriver? Nja, tidvist tyckte jag att han skrivit väldigt bra faktiskt. Men det krävs ett ordentligt koncept bakom det hela. 0 Citera
slrslr Postad 6 juli 2009 Författare Postad 6 juli 2009 carl76 : anledningen till att jag lägger ner lite tid är för att jag snabbt vill veta vart jag är på väg med mitt skrivande. mega99 : det här med plagiat, får inte jag som en helt vanlig snubbe skriva ett manus baserat på predator karaktären, krävs det tillåtelse osv? 0 Citera
Mega99 Postad 6 juli 2009 Postad 6 juli 2009 mega99 : det här med plagiat, får inte jag som en helt vanlig snubbe skriva ett manus baserat på predator karaktären, krävs det tillåtelse osv? Det var som ett svar till Carl76, inte någonting riktat mot dig. Grejen är ju att sålänge du baserat skriptet på någonting som redan finns så krävs det inte så mycket mer tid än det du lagt ner- Själva formateringen är ju helt godkänd. Vet dock inte vad du förväntar dig när du säger "kritisera"- Det finns ju inte så mycket att kritisera när du i stort sätt använt dig av någon annans idé. Skriva kan ju nästan vemsomhelst, det är vad man gör av det som är intressant. 0 Citera
carl76 Postad 6 juli 2009 Postad 6 juli 2009 det här med plagiat, får inte jag som en helt vanlig snubbe skriva ett manus baserat på predator karaktären, krävs det tillåtelse osv? jo det får du! det är inte förrens du publicerar det eller försöker sälja det som problemen börjar! Mega99 "Skriva kan ju nästan vemsomhelst, det är vad man gör av det som är intressant" Snälla! Kan man få se lite prov på nåt från dig? Du kan använda Predator du med! är ju enkelt, tar ju inte många minuter! 0 Citera
Mega99 Postad 6 juli 2009 Postad 6 juli 2009 jo det får du! det är inte förrens du publicerar det eller försöker sälja det som problemen börjar! Mega99 "Skriva kan ju nästan vemsomhelst, det är vad man gör av det som är intressant" Snälla! Kan man få se lite prov på nåt från dig? Du kan använda Predator du med! är ju enkelt, tar ju inte många minuter! Jo, med tanke på att jag aldrig orkat se mer än 10 minuter av Predator-filmerna :p 0 Citera
carl76 Postad 6 juli 2009 Postad 6 juli 2009 Jo, med tanke på att jag aldrig orkat se mer än 10 minuter av Predator-filmerna :p skriv om vad du vill, blir nog ändå underhållande! 2007-03-12 Jag jobbar på ett zombiemanus som sagt och kan inte komma på nåt tillräckligt bra och originellt namn. Manuset är ett vanligt zombiemanus, överlevare som försöker ta sig till säkerhet (I detta fallet en ö långt ute i havet). Behöver ett namn som verkligen får filmen att låta originell och inte som vilken annan zombiefilm som helst. Alla förslag är välkommna. [EDIT] Just ja, filmen är typ något av en skräck-komedi. Inte riktigt komedi men med lite roliga inslag och klyftiga repliker om man säger så. [EDIT1] .... Filmen är även på engelska. Posta några sidor ur detta manus annars, är ju på engelska dessutom! Nog flera på detta forum som skulle se fram emot lite läsning en måndags kväll från kritikern Mega99! 0 Citera
Mega99 Postad 6 juli 2009 Postad 6 juli 2009 skriv om vad du vill, blir nog ändå underhållande! 2007-03-12 Jag jobbar på ett zombiemanus som sagt och kan inte komma på nåt tillräckligt bra och originellt namn. Manuset är ett vanligt zombiemanus, överlevare som försöker ta sig till säkerhet (I detta fallet en ö långt ute i havet). Behöver ett namn som verkligen får filmen att låta originell och inte som vilken annan zombiefilm som helst. Alla förslag är välkommna. [EDIT] Just ja, filmen är typ något av en skräck-komedi. Inte riktigt komedi men med lite roliga inslag och klyftiga repliker om man säger så. [EDIT1] .... Filmen är även på engelska. Posta några sidor ur detta manus annars, är ju på engelska dessutom! Nog flera på detta forum som skulle se fram emot lite läsning en måndags kväll från kritikern Mega99! Jodu, det skulle nog inte vara helt omöjligt. Var ju väldigt länge sedan men manuset ligger nog kvar här någonstans. (Nu får du nog visa lite respekt och flytta över konversationen till PM om du inte vill släppa't) 0 Citera
carl76 Postad 6 juli 2009 Postad 6 juli 2009 haha...ja för din fasads skull är det nog bäst!! ber om ursäkt till slrslr att tråden blev om nåt annat! 0 Citera
slrslr Postad 8 juli 2009 Författare Postad 8 juli 2009 Ne det är lugnt. Jag håller inte med om att det inte finns så mycket att skapa när det kommer till en känd figur som Predator, allt har väl med hur bra skrivet ett manus är och hur bra actionscenerna är i en actionfilm som Predator. Både Alien vs Predator 1 och 2 suger tycker jag både när det kommer till dialog och action så att skapa ett manus som är bra med denna kända figur kan faktiskt vara en utmaning. Det är väl som att säga att manuset till Star Trek filmen inte kan ha varit så svår då det egentligen bara är att skriva? 0 Citera
Mega99 Postad 8 juli 2009 Postad 8 juli 2009 Ne det är lugnt. Jag håller inte med om att det inte finns så mycket att skapa när det kommer till en känd figur som Predator, allt har väl med hur bra skrivet ett manus är och hur bra actionscenerna är i en actionfilm som Predator. Både Alien vs Predator 1 och 2 suger tycker jag både när det kommer till dialog och action så att skapa ett manus som är bra med denna kända figur kan faktiskt vara en utmaning. Det är väl som att säga att manuset till Star Trek filmen inte kan ha varit så svår då det egentligen bara är att skriva? I stort sätt, har du sett filmen? :P Nej, men det jag menar är ju att kunna hitta på något nytt. Om vi går in i Fanfilms genren så är jag ju helt för. Men att kommentera en liten snutt med scener som dessutom är baserat på en redan existerande idé är svårt. 0 Citera
Ladiesman Postad 9 juli 2009 Postad 9 juli 2009 Ne det är lugnt. Jag håller inte med om att det inte finns så mycket att skapa när det kommer till en känd figur som Predator, allt har väl med hur bra skrivet ett manus är och hur bra actionscenerna är i en actionfilm som Predator. Både Alien vs Predator 1 och 2 suger tycker jag både när det kommer till dialog och action så att skapa ett manus som är bra med denna kända figur kan faktiskt vara en utmaning. Det är väl som att säga att manuset till Star Trek filmen inte kan ha varit så svår då det egentligen bara är att skriva? Sant. 0 Citera
ES94 Postad 10 juli 2009 Postad 10 juli 2009 Helt okej manus. Dialogen var sådär. Actionscenerna var välskrivna. Det känns som en bra start på en actionfilm. Bra skrivet. 0 Citera
slrslr Postad 11 juli 2009 Författare Postad 11 juli 2009 Helt okej manus. Dialogen var sådär. Actionscenerna var välskrivna. Det känns som en bra start på en actionfilm. Bra skrivet. Tack så mycket. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.