Spiritual_Chaos Postad 1 juli 2009 Postad 1 juli 2009 Jag kommer filma dokumentärt och kommer vara i behov av att alltid kunna ha med en kamera, så därför har jag bestämt mig för att använda mig av en så "liten" som möjligt. Dock, vill jag även dra på en 35adapter för att iaf få lite fräschare bild. Typ en vault35 eller twoneil-adapter. Vet nackdelarna med statisk mot dynamisk och tror det i dokumentärt fungerar bra ändå. Och jag vet jag ska ha ett analogt objektiv med manuell bländare. Men, hur är det med kompatibiliteten med kameror. Jag vet att många verkar ha en HV20/30 så där är det väl inga problem. Men t.ex. mindre SONY HANDYCAM (Semesterkameror), går det att få på en adapter på en sådan? Och, varför verkar de flesta adaptrar i sitt "native"-läge stödja Nikon-objektiv och inte Canon? 0 Citera
Mega99 Postad 1 juli 2009 Postad 1 juli 2009 Haha, ursäkta; Sa du att du ville få fräschare bild genom 32mm-adapter? Då gäller det att inte snåla. 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 2 juli 2009 Författare Postad 2 juli 2009 Förlåt. uttryckte mig väl lite fel. hur som. Men, hur är det med kompatibiliteten med kameror. Jag vet att många verkar ha en HV20/30 så där är det väl inga problem. Men t.ex. mindre SONY HANDYCAM (Semesterkameror), går det att få på en adapter på en sådan? Och, varför verkar de flesta adaptrar i sitt "native"-läge stödja Nikon-objektiv och inte Canon? 0 Citera
beta75 Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Om du vill filma dokumentärt så verkar det dumt att ha en vibrerande adapter som för en massa oväsen. Jag skulle rekommendera en hv20/30 med en statisk adapter och ett LCD-flip hack så bilden blir rättvänd i skärmen. /KN 0 Citera
camarade Postad 8 juli 2009 Postad 8 juli 2009 Finns väl inte många "semesterkameror" med ring på? Är väl typ därför folk köper HV-kamerorna? 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 9 juli 2009 Författare Postad 9 juli 2009 En statisk/mini adapter är vad jag tänkt mig. Att få bilden rättvänd spelar ingen större roll. "Finns väl inte många "semesterkameror" med ring på?" Vad är denna ring du syftar på? 0 Citera
beta75 Postad 9 juli 2009 Postad 9 juli 2009 Förmodligen gängan runt optiken. Det går att komma runt det med en rod support. 35 adapter borde funka med vilken kamera som helst. Se till att du kan ställa exponeringsvärden manuellt eller i alla fall låsa dem. Viktigt att kameran kan fokusera på korta avstånd samtidigt som man zoomar in lite. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.