Gå till innehåll

Min konstfilm


Reazor

Recommended Posts

Vet inte riktigt om man kan kalla den för en konstfilm... men det är väl upp till var och en att besluta ifall något är konst eller inte.

Den här filmen gjorde jag som ett skolarbete. Jag började med den lite för sent så det blev lite stress att få klar den innan deadlinen, men jag lyckades. Vet om att vissa saker i filmen ser fake ut och är slarviga men jag hade tyvärr inte riktigt tid bry mig om det.

 

Aja här har ni den :

http://www.youtube.com/watch?v=DItjCf6c8Xg&feature=channel_page

 

Ge gärna feedback

 

/R

Länk till kommentar
Share on other sites

Var väl mer en "konst"ig film än en konst film:) Med lite sådär foto och sådär ljud. Väldigt deprimerande film enligt mig och inte alls så kul att kolla på, men men...smaken är som baken;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja meningen var ju att det skulle vara en deprimerande film. Jag tar det rätt positivt om nån säger att det inte var nå kul att titta på. :P

 

Jag använde sirapsblod. Sirap, vatten, röd karamellfärg... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det var hemskt. En fråga bara, vilken du inte måste eller kanske inte vill svara på, vad är tanken bakom filmen? Jag vet att man egentligen inte får fråga det, för film ska ju vara öppen för egen tolkning. Men i detta fallet måste jag fråga. För om det inte finns en tanke, eller om tanken är att visa en deprimerad människa som tar livet av sig, är detta inte bra alls. Då är det ingen "konstfilm", då är det mainstreamsörja; våld för att våld är spännande, inte för att det säger något viktigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Som alla andra säger: Deppig film! Men om det var det du ville åstadkomma så har du lyckats! Klart godkänt foto och helt klart en konstfilm enligt mig. Det enda jag har att kommentera är blod effekten på fågeln. Kändes lite väl flashig med tanke på resten av filmen.

Inte min typ av film men konstfilm är ju en genre för sig ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har faktiskt en tanke bakom hela filmen och nej det är inte bara för att det är "kul" att visa en människa som tar livet av sig.. however, så vill jag inte dela med mig av den. tyvärr.

 

tack för kommentarer om filmen:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...