jckjck Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Har försökt läsa i andra trådar, men kan inte förstå varför det inte går att föra över film från min Canon HV20 till datorn! Jag använder mig av firewire-kabel, som har fungerat till alla andra canon-kameror jag har haft. Det har aldrig varit problem förut, men nu när jag ansluter kabeln till kameran så händer inte ett skit på datorn. Den "hittar" helt enkelt inte kameran. Har läst om folk som varit tvungen att sätta på firewire i BIOSen och detta problem utesluter jag, då jag många gånger förr har lyckats föra över film till datorn. Någon som kan vägleda mig? Mvh 0 Citera
Max_H Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Vilket OS och vilket service pack, vilken redigeringsmjukvara, etc? Testat HV20-kameran mot en annan dator? Testat en annan DV-/HDV-kamera mot den krånglande datorn nyligen? Installerar codec-pack nyligen? //Max 0 Citera
jckjck Postad 16 juni 2009 Författare Postad 16 juni 2009 Har Windows XP och jag använder sony vegas pro 8.0. HV20-kameran har jag provat i två datorer där andra canon-kameror tidigare har fungerat. 0 Citera
Johankan Postad 12 juli 2009 Postad 12 juli 2009 Jag tror (det var länge sedan jag gjorde detta) att det finns en uppdatering på Canons sida med drivrutiner för HV-20. Har för mig att inte ens Windows XP hittade kameran. Eller om det var vista. Hur som helst, nya uppdateringen löste mitt problem för ett par år sedan. Johan 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.