fossen Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Jag ville testa lite självmordsförsök och color correction så jag gjorde ett litet test. Gjort i AE och premiere. Är väldigt missnöjd med ljudet. Kan inte få det att låta bra. Någon som har något förslag? Jag kan liksom inte få det att låta som det är där. Känsliga tittare varnas. Inte för att det är så verkligt, men ändå. Kritik uppskattas! 0 Citera
bassbucket Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 En del gånger när man ljudlägger använder man sig av multipla ljud. Det kan vara allt från kanoner till pistoler. Du mixar sen samman ljudet till ett. De flesta skjutvapen låter sällan realistiskt (iaf i Hollywood produktioner). Bara att testa sig fram. Sen behöver nog blodet lite colorcorrection också. Gärna lite mörkare. 0 Citera
Quantum Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Blodet som flög åt alla håll såg inte riktigt ut som blod, mera som röda degklumpar. De skulle nog se bättre ut om du hade mer blod på väggen. Kanske mer småfläckar;) Annars så var det bra som första test:) 0 Citera
Mega99 Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Har man color correction på videon får man inte glömma alla andra lager också (blodet). Sen låter det nog mer än just skottet när man skjuter en kula genom skallen. 0 Citera
jonkanon Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Blodet som flög åt alla håll såg inte riktigt ut som blod, mera som röda degklumpar. De skulle nog se bättre ut om du hade mer blod på väggen. Kanske mer småfläckar;) Annars så var det bra som första test:) Har du aldrig sett en hjärna som flyger ;) 0 Citera
Quantum Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Har du aldrig sett en hjärna som flyger ;) Jo varje dag;) Även om jag inte har sett en hjärna skjutas i bitar så kan jag med stor säkerhet säga att jag tror det skulle se lite annorlunda ut ;) 0 Citera
fossen Postad 16 juni 2009 Författare Postad 16 juni 2009 Blodet som flög åt alla håll såg inte riktigt ut som blod, mera som röda degklumpar. De skulle nog se bättre ut om du hade mer blod på väggen. Kanske mer småfläckar;) Annars så var det bra som första test:) Okej ska tänka på det till nästa gång. Tack! Någon mer? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.