Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Skolprojekt. Sju veckor. Fem personer.

Handlar om en ung man mot en naturkatastrof, men det är ingen vanlig naturkatastrof.

Se filmen på youtube HQ:

Jag själv stod för foto, redigering, ljudläggning, musik och delar av compositingarbetet.

Postad

jo jag tycker allt det du gjort är väldigt bra och ja kanske inte jätte snyggt att försöka sig på så jobbiga åkningar med kameran men man måste ju chansa så att man lär sig så tummen upp :) animeringen såg ganska bra ut för att vara ett sånt där högskoleprojekt men ja vissa saker va bara jobbigt oseriöst som när han sköt stift på sig själv och sen monstret och typ potatisarna i början passade inte riktigt in eftersom att resten av filmen inte va lika humoristisk :P men det känns mest som att ni gjorde projektet för att alla kände att dom ville lära sig saker och testa på lite grejs som dom tänkt på och sånt måste man ju göra lite då och då. så tummen upp :)

Postad

Fy fan vad snyggt!

Jag och mina kompisar filmar också i Gävle. Trodde inte det fanns folk som kunde 3D animeringar så snyggt (jag vet att det var ett litet projekt).

Kan ni hjälpa med en animerad explosion kanske? Skicka ett PM om ni är intresserade.

Postad

cutecats: Tackar för konstruktiv kritik! Det stämmer bra att vi slängde in lite allt möjligt just för att få testa på.

daarco: Roligt att du gillar den! Jag är rädd att vi är färdiga med animerade explosioner nu på ett tag. Egentligen skulle filmen innehålla många fler rök- och eldeffekter men det uppstod många problem på den fronten. De som är i filmen gjordes i Combustion, men efter det här projektet kan jag inte rekommendera programmet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...