Simmej Postad 15 maj 2009 Postad 15 maj 2009 hejsan! När jag renderar ut min film till .avi i ppro v7.0 så hoppar bilden från 16:9 till 4:3 under filmens gång..! Vad är felet? vad ska jag göra för att behålla 16:9 hela vägen? behöver snabbt svar! //Simmej 0 Citera
Rogge Postad 15 maj 2009 Postad 15 maj 2009 När jag renderar ut min film till .avi i ppro v7.0 så hoppar bilden från 16:9 till 4:3 under filmens gång..! Vad är felet? vad ska jag göra för att behålla 16:9 hela vägen? Det vanligaste är att det beror på att något/några av klippen är tolkade av Pr som 16:9 istället för 4:3, eller tvärtom, vilket visar sig när du lägger ett filter på klippen eller när du lägger dit transitions. Vad kommer klippen ifrån för kamera? Jag hade samma problem med en Panasonic DX100 som var inställd på Cinema. I ett Matrox Project trodde Pr 1.x att dom klippen var 16:9 fast klippen egentligen är 4:3. Cinemaläget i en Panasonickamera lägger bara till svart uppe och nere i bild men den slutliga videon är fortfarande 4:3. Så, du måste vara säker på vad klippen egentligen är. :) 0 Citera
Simmej Postad 15 maj 2009 Författare Postad 15 maj 2009 Hej igen! Vi lånade en Canon , men jag minns inte vilket modell nmr det är var. Vad ska man göra i projektet för att få samma bildformt på hela filmen? 0 Citera
Rogge Postad 15 maj 2009 Postad 15 maj 2009 Vad ska man göra i projektet för att få samma bildformt på hela filmen? Nummer ett är att ta reda på kameramodell, men prova istället med att markera ett klipp i Project window och skriv ner allt som står till höger om den lilla tumnageln längst upp till vänster i samma fönster så borde det fixa sig. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.