Pace Postad 8 maj 2009 Postad 8 maj 2009 Som den tekniknörd/internetnörd jag är så letar jag alltid efter de bästa programmen. Vad använder ni? Min lista: Firefox - webbläsare och mest använda programmetiTunes - spela musikPaint.NET - redigera bilderuTorrent - bittorrentCDBurnerXP - bränna cd, dvdKeePass - hålla reda på lösenordNT Backup - daglig backupCCleaner, Spybot Search & Destroy och Ad-Aware - städa datorn och ta bort ev. spywareAuslogics Disk Defrag - defragmentera hårddiskenTrueCrypt - kryptera dataMicrosoft Office - e-post, dokument och kalkylerFileZilla - ftp-klientVLC media player - spela upp all typ av video utan extra codecsWinRar och 7-Zip - packa och packa upp filerSubversion - versionshantering för att hålla koll på ändringarNotepad++ - knacka kod och läsa text-filerMicrosoft Visual Studio - knacka mer kod I "molnet" har jag bland annat: Remember The Milk - att göra-listorGoogle Reader - rss-läsareDelicious - spara länkar Nästan alla är gratisprogram, såklart. 0 Citera
Kimster Postad 9 maj 2009 Postad 9 maj 2009 koppar listan lite.. Vissa program är jobbprogram jag måste ha hemma. Firefox med bra pluggar och IE ibland- webbläsareWinamp/VLC - spela musikPhotoshop CS3 - redigera stilla bilderPhotoshop Lightroom - Hantering/katalogisering bilderAvid Xpress Pro och Adobe Production Premium - redigera rörliga bilderProCoder - TranscodingImgBurn - bränna cd, dvdReal media player - Sno hem video (streamat och filer)CCleaner och Ad-Aware - städa datorn och ta bort ev. spywareAuslogics Disk Defrag - defragmentera hårddiskenOpen Office 3 - dokument, kalkyler och slidezzCoreFtp - ftp-klientmIRC - prata skit på nätetVLC, Quicktime - spela upp/exportera videoWinRar och 7-Zip - packa och packa upp filerUltraVNC - Remote DesktopWindowsMediaEncoder - Streaming och Export av WMV I "molnet": Google Mail/Cal/Apps/Groups/Docs/Earth - Mejl, Kalender, Dokument, Siter, forum, community etc. etc 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.