Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Världen är full av mer eller mindre märkliga metaforer och liknelser, Jakob Kronsjö har hittat en som han vill slå ett slag för! Enligt honom är nämligen den hemska Apartheidtiden väldigt, nästan skrämmande, lik dagens svenska "tvättkultur"...

Kommentera gärna :) gott som ont!

Länk: http://vimeo.com/4527673

Längd: 6:35 min

Utrustning

Video: Canon HF10 (inte exporterad i HD dock :S)

Ljud: Zoom H4

Ljus: Bygglampor ;)

Postad

riktigt jävla bra ljud och ja hur ni har lagt upp allt i hopp är väll bra, men jag hatar iden :( asså för det första så tycker jag inte att hans nervösa känsla passar in, det ända sättet jag kan se den här iden att funka är nog om ni hade gjort det mer till en barnfilm för att lära barn och att ta typ en as cool ledare som går runt och säger balla fraser :/ men om man bara kollar hur allt va gjort så gjorde ni ett underbart jobb förutom att ni ibland rörde på saker i bakgrunden så att det såg tokigt ut i nästa klipp, så som i 03:24 då han slänger in en vit filt som sen i nästa scen ser helt annorlunda ut för att ni har tryckt in den mer i tvättmaskinen. vill gärna se nått mer av er men lägg lite mer tid på iden nästa gång.

Postad

Kommer gå ganska hårt fram men se det som kritik för att ni ska utvecklas.

Ganska meningslöst och innehålls löst i mina ögon. Ni hade ju ingenting att berätta med filmen. liknelsen var ju sanslöst dålig och jag förstår inte vad det var som gjorde att ni ville göra den här filmen!

om ni ska gör fler filmer så försök hitta något ni kan ha en poäng med.

Det tekniska är väll inte så mycket att säga om, dokumentär stil med ok ljud.

Postad

Bra att ni sågar och är ärliga!

Jag förstår vad ni menar och många gånger kan jag förstå att den är svåruppskattad. Smal, ytlig och tvistlös. Men det den gör är att den berättar en berättelse om en märklig liknelse (som inte är sanslöst dålig, det är du som är elak).

Varför vi ville göra den var för att vi tyckte det var en ganska ball idé, allvaret med Apartheid kontra det oseriösa tvättandet = en ironisk och konstig grej som vi kände kunde bli en kul kortfilm.

Men jag måste säga att det är ganska så trångsynt av dig att inte förstå varför man vill göra en sådan här film... Även hos de mest intetsägande konstfilmerna jag har stött på så kan jag ändå förstå varför folk kan tänka sig vilja göra sådant. Alla är vi iofs olika!

Tack för kommentarerna!

Fortsätt med sågarna!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...