neolit Postad 2 maj 2009 Postad 2 maj 2009 Hej Nu har jag suttit och lyssnat på Lary Jordans tutorials om Time Remaping i FCP flera gånger utan att uppnå det resultat som han ser ut att uppnå. Jag har två frågor angående "slow motion". Nu när jag har lagt in många klipp i tidslinjen så ville jag lägga till en i mitten någonstans och ta ner den från 100 till ca 66% hastighet. Men, problemet är att klippet blir längre, vilket inte är konstigt. Men, genom att det blir längre, påverkar det ju också de andra klippen som ligger bakom det genom att skjuta fram de. Jag vet att man genom t.ex. Time Remaping i FCP kan påverka hastigheten utan att själva klippet blir längre eller kortare, men jag kan helt enkelt inte uppnå det. Jag skulle egentligen vilja ha samma längd som klippet blir efter att jag gjort det långsammare, men vill självklart inte påverka de andra klippen och synka ur video från ljud. Det blev en lång fråga, men jag hoppas att någon i alla fall kan hjälpa mig. Vh/ Neo 0 Citera
Nyaz Postad 3 maj 2009 Postad 3 maj 2009 Alltså, för att behålla samma in och ut i klippet så måste det bli längre eftersom det tar mer tid på sig att komma från punkt a till punkt b. Det enda sättet du kan behålla det att vara lika långt som tidigare men ändå i slow motion är ju att du klipper bort lite i början eller slutet (eller båda) för att komma ner i samma tid... (Förresten, vad är det för tutorial du kollar på? Länka gärna, jag vill gärna se den också... :P) 0 Citera
neolit Postad 3 maj 2009 Författare Postad 3 maj 2009 Jag har inga problem med att klippet blir längre. Snarare att när väl klippet blir längre så skjuter den fram alla andra klipp som ligger bakom den, vilket gör att hela låten (videon) går ur synk (det är musikvideo jag redigerar just nu). Vad gäller tutorials så hittar du den här http://www.lynda.com/home/DisplayCourse.aspx?lpk2=165 Jag själv har en inloggning där (25 dollar i månaden). Då har man tillgång till hela sidan, vilket är väldigt mycket. En hel del gratis tutorials också. Neo 0 Citera
Nyaz Postad 3 maj 2009 Postad 3 maj 2009 Ah, det var ju lite knepigare... som nödlösning tills någon kommer på något bättre, ta klippet och peta upp det på ett videotrack eller två ovanför, där det inte ligger något, ändra speed och sen peta in det igen/flytta runt lite på kringliggande klipp. 0 Citera
neolit Postad 3 maj 2009 Författare Postad 3 maj 2009 Ok, det var bra. För jag tyckte att det inte spelade någon roll var man i timelinen man placerade klippen som den ändå förflyttade de andra vid ändrat hastighet. Men jag ska testa detta 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.