WargFilm Postad 20 april 2009 Postad 20 april 2009 Hej på er. Jag har skrivit en liten kortfilm som jag gärna skulle vilja att ni läste och skriv gärna vad ni tycker och om jag kan göra den bättre på något sätt. Den handlar om att hitta sig själv igen. SYNOPSIS: Jonas är 22 år gammal och bor ensam. Han har ingen kontakt med mamman då hon stack när han var en liten grabb och pappan har han inte heller någon kontakt med då han aldrig har brytt sig om Jonas. En dag så får Jonas ett brev ifrån sin far som vill träffa Jonas. Jonas åker till honom. Då de väl träffas så är pappan jätteglad att få träffa honom medan Jonas inte riktigt vet vad han vill. Jonas börjar prata om då han var liten till pappan och om en teckning som han gjorde som pappan inte ville se och det slutar med att Jonas åker därifrån ledsen och förtvivlad. Han stannar bilen på en parkering nära vattnet och då kommer pappan dit med just den där teckningen som Jonas hade gjort åt honom och båda två blir glada och Jonas blir ett barn på nytt.Brevet.docx 0 Citera
yooonis Postad 10 maj 2009 Postad 10 maj 2009 Hej håller på o läser nu... kan säga en så länge att det står fel lite grann på en del ställen som: "trapp" istället för trappa och att kameran "parerar" det heter panorerar - bara så du vet. Vill inte vara dryg ville bara säga så att det ser snyggare ut när man läser det. Du har antagligen bara skrivit det väldigt snabbt o sen inte kollat över det så noggrant. Händer mig också hela tiden :P Så läst färdigt! Det var väl OK funkar ju o göra helt klart men det känns lite väl... jag vet inte... saknar lite sus o dus. Känns mer som en bra avslutning på en längre film där man ser hur han har blivit lämnad av morsan o hur farsan skiter i honom. Så att man verkligen får uppleva hur skitigt han har blivit behandlad av sina föräldrar. Eller det kanske bara är jag, jag kanske har fel. Jag säger gör den iaf, kör på! :) ha de! 0 Citera
WargFilm Postad 18 maj 2009 Författare Postad 18 maj 2009 Tja Yooonis! Tack för svar. Jo men du har rätt, jag kollade inte igenom den men ska ändra detta. Och ja så kan jag också känna att man inte får någon syn på det hela sammanhanget man bara hoppar in som tittare i storyn men det var så jag tänkte från början att filmen börjar som ett mittparti om du förstår vad jag menar. Men visst jag kan ändra om den så jag börjar från början istället. Men det som jag tror och som jag vill är att tittarna ändå ska förstå utan att ha sett det bakgrunden, hur det ändå har varit när han väl kommer hem till sin pappa. Tack. 0 Citera
sten Postad 28 maj 2009 Postad 28 maj 2009 Du har fått till en bra känsla, fin nerv i manuset. Gillar att du inte berättar så mycket om bakgrunden. Det är en historia de flesta känner igen, svek och förlåtelse, och därför berättar du alldeles tillräckligt. Tycker det blir lite väl många ord i dialogen ibland, exempelvis Jonas voice over. Gillar det! 0 Citera
WargFilm Postad 23 augusti 2009 Författare Postad 23 augusti 2009 Hej Sten! Tack för att du gillade det, håller på med det fortfarande. Ursäkta det sena svaret:D Tack Marcus 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.