Gå till innehåll

Ingredienser till trailer


Zhyron

Recommended Posts

Filmens handling ska väl framgå någotsånär tydligt som du själv säger, även fast det i många trailers bara fokuseras på snabba actionscener, och det är sådant som drar uppmärksamhet och lockar till filmen. Ett intensivt soundtrack kan läggas till listan. För att citera Trailervision: "The trailer is the movie." Dvs de bästa delarna av filmen klipps samman.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag tycker, men har inga belägg för det, att en trailer bör innehålla en presentation av vad det är för genre, den viktigaste skådespelaren/-na som medverkar och en presentation av konflikten. Om man av trailern får en sammanfattning av filmen så ifrågasätter jag de extra minutrarna i själva filmen.

 

Om det bara exploderar i hela trailern är det ett varningstecken på att om man sett trailern, så har man redan sett filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är rädd att trailer kommer att visa för mycket så att det knappt lönar sig att se filmen (visserligen får man inte veta slutet av filmen i trailern) Men de saker jag har valt ska vara med i trailer vill jag helst ska vara med.

Det är en hel del korta scener som visar vad som skapar konflikten, man förstår vem/vilka som är goda/onda. osv

Länk till kommentar
Share on other sites

En scen som visar tonen i filmen och där grundkonflikten speglas, men inte nyckelscenen och inte den allra bästa/roligaste/mest spännande el dyl.

 

Finns väl inget man känner sig så lurad av som när den enda roliga scenen i hela filmen var den i trailern... Skaparen av trailern har visserligen fått MIG att gå och se filmen, men jag kommer knappast att rekommendera den. Eller lita på att nästa film av samma människa är bra...

 

Luras är inte bra - tror jag. Lönar sig nog inte i längden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad med denna

OBS! Texten är inte färdig, vilket betyder att scenanvisningar, repliker osv inte är fastställda. Jag laddar upp denna så att ni kan se vad som kommer att hända i trailern OBS!

 

Skulle den funka som trailer eller är den för seg?

Borde något ändras, isåfall vad?

Kommentarer välkommna (sådana som kan hjälpa eftersom det är vad som är viktigast just nu)

Tänk på att vi bara är tre skådespelare med ingen utbildning i special effekter eller nått sånt

 

Denna har en del att göra med denna fråga:

http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=2314

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...