High1ander Postad 3 juni 2009 Postad 3 juni 2009 Ska faktiskt fråga igen - största anledningen att vi inte fick ge ut den var att serien var nominerad för en massa olika awards under året... Angående AE och ram: Rent teoretiskt, om man kör Vista 64, kan varje CPU Core utnyttja ca 2.8Gb ram, men praktiskt är 2Gb den "stabila" gränsen. AE är fortfarande en 32-bits applikation men om man, ex på en PC, kollar i sin task manager så kommer AE att starta en "AfterFX.exe" för varje CPU Core. En 8-core burk med 24Gb ram ger exempelvis 8 x 2Gb för AE och sedan 8Gb till Windows eller andra Adobe apps. Och i PPro 4.1/AE 9.02 så är det bättre optimeringar gjorda för att "släppa" ramminnet när man växlar mellan applikationer. I detta fall (för just "Adobe minneshantering") är faktiskt Windows Vista 64 bättre än alla andra operativ (som Adobe stöder - mao är inte Linux inräknat). Åtminstone fram tills Apple släpper Snow Leopard om X tid. /Max Ok, men hur funkar det med minneshantering när man slår på att den ska använda HDDn om det tar slut? Kommer gränsen fortfarande ligga på 2 GB? Dvs. om man har 4 GB på en dualcore är det då värt att slå på HDD användning på säg 8 GB? Bra att veta också att AE kan utnyttja flera kärnor/trådar för just minnet! När kommer AE i 64bit? Premiere kommer väl i CS-5, gör AE det också? Just nu har jag inte haft några problem med minneshantering på de projekt jag jobbar i dagsläget, och då har jag bara 1 GB ram. 720p, 1080p, flera Camera Raw lager i över 3500*2200 pixlar, etc... Så det är skönt att skiten inte krashar, men det går segt med bara 1 GB ram :) För några versioner sen så hade AE krashat. 0 Citera
The Swede Postad 7 juni 2009 Postad 7 juni 2009 På LLB-mässan så pratade din kollega något om att det fanns en liknande breakdown till 3:10 To Yuma. Finns den att titta på någonstans? 0 Citera
tomgrejs Postad 18 juni 2009 Postad 18 juni 2009 mäktigt, ja. fattar inte hur de kan köra AE, eller få AE klara av så sjukt många lager och hela minnesbiten. :S kika in på ilm, digital domain eller wetas hemsidor. dom har också en del riktigt grymma breakdowns. 0 Citera
Gäst Postad 26 augusti 2009 Postad 26 augusti 2009 Wow. Tack för den. Verkligen häftigt. "He's got skills" som man säger :-) 0 Citera
The Swede Postad 31 augusti 2009 Postad 31 augusti 2009 Digital Backlot heter numer Crazy Hourse Effects, finns på http://www.crazyhorseeffects.com. Breakdowns från bla 3:10 To Yuma och There will be blood. Vad jag förstår så gör de det mesta i AE. En annan breakdown från John Adams: http://www.cafefx.com/cafefx/presspr/2008/johnadams_emmyaward_pr.html 0 Citera
arvido Postad 24 november 2009 Postad 24 november 2009 Serien går ju just nu på ettan om någon vill se det i bättre kvalitét. Dock så ser man ju inte breakdownen där 0 Citera
J.Anderberg Postad 5 december 2009 Postad 5 december 2009 Serien går ju just nu på ettan om någon vill se det i bättre kvalitét. Dock så ser man ju inte breakdownen där Nähä? ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.