Gå till innehåll

Stockholm


Daniel Hållquist

Recommended Posts

Godafton,

 

Jag planerar på att flytta till Stockholm, men vart ska jag vända mig för att få tag på lägenhet? Jag vet att det är svårt, men jag känner folk som har flyttat dit så det kan inte vara såå jävla svårt. Min mamma är kusin med Tomas Di Leva så ifall ni hjälper mig kan jag kanske fixa hans autograf!!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kolla på botkyrkabyggen... Botkyrka kanske inte har världens bästa ryckte men tro mig så farligt är det inte... och är man en ung filmskapare så är det ett ställe att få inspiration på... Lägenheterna är inte så dyra häller och mycket lättare att få än i stan...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=John]Kolla på botkyrkabyggen... Botkyrka kanske inte har världens bästa ryckte men tro mig så farligt är det inte... och är man en ung filmskapare så är det ett ställe att få inspiration på... Lägenheterna är inte så dyra häller och mycket lättare att få än i stan...[/citat]

 

Nej, jag är inte kräsen, jag har bott på Öster här i Gävle, jävligt dåligt område, bodde där i 5 år, hade minst 2 heronister i samma höghus ...

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, jag ska kolla upp det. Har för övrigt lyckats övertyga en god vän att Gävle är en återvändsgränd så nu vill han också flytta med och bli inneboende. Vi ska betala avgiften till Bostad Direkt om några veckor, inriktar oss på en 2:a eller en 3:a, spelar ingen direkt roll var vi bor ...

 

Kan lika gärna fråga vad för slags manusutbildningar det finns i s.t.h.l.m, förutom DI?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...
Jag är en fattiglapp.

Att vara en fattiglapp och hitta bostad funkar ju inte. Är det bara ett "krypin" du ska ha, kan jag kolla lite, om du vill.

Att vara en fattiglapp från början blir oftast genialiskt filmande sen. Du ska vara glad att du är en fattiglapp istället för bekanta som öser pengar över dej.

En tröst alltså, men en jävligt bra tröst.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

andrahandsguiden.com och blocket har bra annonser. att få förstahandskontrakt innebär att man måste köa i flera år.

 

andrahandskontrakt innebär ockerhyra och ska du hyra ett rum så se till att vara kräsen med vem du flyttar in hos. Kolla så att de är vana att ha inneboende, jag har råkat ut för en hel del galningar när jag hyrt rum.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vänta nu... bodde du i Hille förr? Tror att jag gick i samma klass som din syster nämligen, men det var många år sedan :)

Nej jag är född och uppväxt i ”lilla Chicago”, Brynäs alltså. Min mamma är heller inte kusin med Tomas Di Leva, det skrev jag bara för skojs skull. Har dock träffat honom, en väldigt trevlig kille.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej jag är född och uppväxt i ”lilla Chicago”, Brynäs alltså. Min mamma är heller inte kusin med Tomas Di Leva, det skrev jag bara för skojs skull. Har dock träffat honom, en väldigt trevlig kille.

 

Aha :)

 

Blind som jag är så läste jag fel på artistnamnet du skrev. Jag gick visst i samma klass som en som hadde Tomas Ledin som kusin, inte Di Leva.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...