neolit Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 Hej När jag idag skulle jobba med mitt projekt som jag tankade in igår, kunde jag inte höra något alls. Jag startade Itunes och kunde därifrån höra musiken. Så det är bara i FCP som ljudet inte hörs. Igår hördes det perfekt, utan problem. Jag ser dock att audiomätaren mäter ljudet, vilket indikerar att ljudet spelas upp. Men jag hör ändå inget. Vad kan jag möjligtvis ha gjort? Tacksam för hjälp 0 Citera
Hummel Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 Har du aktiverat ljudspåret i FCP? Har du testat att skapa ett nytt projekt och dra in ett klipp i sekvensen för att se om ljudet fungerar? 0 Citera
neolit Postad 12 april 2009 Författare Postad 12 april 2009 Det är samma projekt som jag höll på med igår kväll. Jag fångade video, kollade lite på det och givetvis hördes ljudet som det ska. Innan jag fångade video, startade jag ett nytt projekt, fångade video, drog det i timelinen och såg att det fungerade bra. Idag, när jag startade datorn, med samma projekt, så fungerade inte ljudet. Jag undrade mest om jag har tryckt på något kortkommando som har tystat ner ljudet. Har faktiskt ingen aning om vad som kan ha hänt. Neo 0 Citera
beta75 Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 Är ljudet renderat? Röd linje i timeline? Kolla file -> User pref. -> Audio output -> Du kanske skickar ut 5.1 via optisk i FCP? /KN 0 Citera
neolit Postad 12 april 2009 Författare Postad 12 april 2009 Det mystiska är att jag inte alls har ändrat någonting från igår som det fungerade perfekt, till idag. Men ska för säkerhets skull kolla det sen. Neo 0 Citera
neolit Postad 12 april 2009 Författare Postad 12 april 2009 Är ljudet renderat? Röd linje i timeline? Kolla file -> User pref. -> Audio output -> Du kanske skickar ut 5.1 via optisk i FCP? /KN Äntligen! Nu fixade jag detta. Av någon anledning hade jag valt "Audio playback - Firewire Dv" vilket bara hördes genom kameran när den var kopplad. Mitt råd av att ha upplevt detta är: använd inte en kortkommado som du "tror" dig veta, som jag. Ville få helskärm på sekvensen från Final cut och klickade ett kommando som jag trodde mig minas. Men istället blev det något som fick mig lägga ner tid på att åtgärda. Men nu är det löst i alla fall. Skönt Tack för försök till att hjälpa mig Neo 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.