Twilight_Zound Postad 4 april 2009 Postad 4 april 2009 Testat med Windows Movie Maker och Vegas Movie Studio (DEMO)... Men får det inte att fungera... Kan man inte klippa MITT i en scen...?? 0 Citera
Twilight_Zound Postad 4 april 2009 Författare Postad 4 april 2009 Hur?? Antingen är jag helt jädra blind eller så saknas det saker i programmet... 0 Citera
Fredrik Blom Postad 5 april 2009 Postad 5 april 2009 Jag brukar inte vara sån, men jag gissar på det första... ;) Vad exakt menar du med att klippa mitt i en scen? Har inte kört något av programmen, men testade precis Windows Movie maker och det går ju i alla fall att dela klippen där man vill (Windows Vista)... /Rico 0 Citera
Twilight_Zound Postad 7 april 2009 Författare Postad 7 april 2009 Ok... När man imoprterar video lägger sig ett antal bildrutor i listen nere i programet... Jag vill klippa mitt i en sådan bild... HOW?? OK jag har hittat det... LOOOL Man sätter markören/spelar pilen där man vill klippa och så klickar man på "DELA"... Vadå ologiskt...Klippa/Dela... 0 Citera
MovieMaker Postad 7 april 2009 Postad 7 april 2009 Öppnade "Windows Movie Maker" lite snabbt o efter 7 sekunder kom jag fram till följande. Spola/spela fram klippet till den punkt där du vill klippa och sedan trycker man på "Dela". Denna knapp finns till höger under preview-fönstret 0 Citera
Twilight_Zound Postad 7 april 2009 Författare Postad 7 april 2009 Ja, jag skrev ovan att jag hittat det...Men det var fruktat ologiskt... Movie Maker ska vara ett basic windows program...eller hur... Klipp och Klistra är inte "dela"... 0 Citera
MovieMaker Postad 7 april 2009 Postad 7 april 2009 Ja, jag skrev ovan att jag hittat det...Men det var fruktat ologiskt... Movie Maker ska vara ett basic windows program...eller hur... Klipp och Klistra är inte "dela"... Jo, men sen kanske programmerarna inte visste vad videoredigering betyder? :P PS. Jag hann före dig :D Hela två minuter innan du uppdaterade ditt inlägg kom jag på de ;) Så, nu har jag fått skina lite. Jaja, bra att de löste sig.. 0 Citera
Nyaz Postad 7 april 2009 Postad 7 april 2009 Klipp och Klistra är inte "dela"... Men fritt översatt till engelska blir det "Split" vilket jag tycker låter ganska logiskt. Iofs hade "Split clip" (eller i det här fallet "Dela klipp") varit mer logiskt... Hur logiskt är "Add Edit" i Avid då? :D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.