Ryan_screenwriter Postad 28 mars 2009 Postad 28 mars 2009 Brian är 20 år. Han har stora drömma med livet, och vill komma ifrån hålan han bor i. Han ska ut och se världen och börja på en skola långt från där han bor, efter sommaren. Han träffar under sommaren en tjej i hålan där han bor. De blir otroligt kära och sommaren går och snart ska Brian åka är det tänkt. Han kan dock inte lämna henne, så han försöker att sluta vara kär i henne. Han försöker inblilla sig äckliga saker om henne och en massa olika saker, tills han hör talas om "The Delover" som gör saker så att han kommer att sluta älska henne. Han manipulerar tjejen till att göra fel saker osv. Brians mål är alltså att sluta vara kär i henne innan sommaren är slut och han ska åka iväg. 0 Citera
imcereal Postad 28 mars 2009 Postad 28 mars 2009 Låter ungefär som Eternal sunshine of the spotless mind, fast utan genialiteten. Kul att du verkar vara sprängfylld av idéer dock. Tycker du borde satsa på Cop Job, eller den som handlar om ett par mafiakiller som spelar golf. 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 29 mars 2009 Författare Postad 29 mars 2009 Kanske det. Har förstått att du gillade Cop Job lite, men du var antagligen ironisk med "maffiakillar som spelar golf". Det är verkligen inte så det är nämligen. Den handlar om tre helt vanliga män/fäder som fått sparken och måste tjäna pengar på något annat sätt, och går blint in i den kriminella världen varav vissa av dem tror att han redan hör lite hemma. 0 Citera
vilcans Postad 29 mars 2009 Postad 29 mars 2009 Kul idé, men inte ett synopsis. Den lider inte så mycket av att vara för lik Eternal Sunshine, men likheter finns helt klart. 0 Citera
carl76 Postad 29 mars 2009 Postad 29 mars 2009 den här historien fungerar nog väldigt bra i en romantisk komedi kind of way, men en fråga bara? du postar väldigt mycket ideer här och genomför du nån? skriver du 5 manus samtidigt? vi kan nog allihopa här komma på 5 ideer per dag som skulle kunna bli hur bra som helst för på ide nivå låter det mesta bra.. hur som helst, den här ideen tycker jag du ska satsa på.. carl76 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 29 mars 2009 Författare Postad 29 mars 2009 den här historien fungerar nog väldigt bra i en romantisk komedi kind of way, men en fråga bara? du postar väldigt mycket ideer här och genomför du nån? skriver du 5 manus samtidigt? vi kan nog allihopa här komma på 5 ideer per dag som skulle kunna bli hur bra som helst för på ide nivå låter det mesta bra.. hur som helst, den här ideen tycker jag du ska satsa på.. carl76 Jag postar lite idéer då och då när det känns kul att få lite respons utav olika slag. Jag jobbar faktiskt hårt på två projekt jag inte har lagt ut någonting om här. Varav ett snart är klart. Cheating Bastards heter den och är en romaniskt komedi, som går riktigt bra. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.