Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Marathon Extreme II

Detta är uppföljaren till mitt senaste filmprojekt, Marathon Extreme, som många på Voodoo Film har tittat på.

I denna film har vi dock (förhoppningsvis) utvecklat allt från manus till det tekniska.

Se filmen genom att klicka här!

eller se den i ett lite mindre fönster i Vimeo-rutan längst ner i den här tråden.

http://www.loopingfilm.se/meiibild.jpg

Längd: Ca 37 min

Produktionsår: 2008-2009

Genre: Action/komedi

Kort om handlingen

"I denna uppföljare till klassikern Marathon Extreme möter vi åter Bengt-Sverker och Ulla-Karin som programledarna som övervakar den nervdallrande tävlingen.

Besten är tillbaka, argare än någonsin – men motståndet ser ut att vara övermäktigt!

Som om det inte vore nog, lurar en bitter hämnare i kulisserna, rustad med såväl egna ninjas som högteknologiska vapen…"

Postad

Jaha, så då var ni tillbaka med en liknande film då.

Den här håller ungefär samma mått. Den är till att börja med, tok för lång. Klipp bort en 27min eller nåt så blir det lite bättre.

Musiken är illa vald ungefär rakt igenom. Danny Elfmans Spider-Man theme blir totalt slaktad med ert taskiga 3D intro.

Rosa Pantern, carmina burana, sagan om ringen...Alltså. Det finns annan episk musik att välja bland. Det här valen ni gjort förstör typ allting. Vice versa.

Ljudeffekterna är oftast för högt mixade, sänk nivån lite.

Skådespeleriet hoppar jag över att nämna speciellt mycket om. Cred till era föräldrar som ställer upp i alla fall. Keyingen i tv-studion ser hyfsat bra ut. Bättre än okej faktiskt.

När han ena lyfter upp ninjan i halsen så är stolen(?) dåligt maskad. Detta kunde ha gjorts på ett bättre och annorlunda sätt.

Alla fighting scener ser B ut. Ofta dålig klippteknik. De där gula texterna som scrollas i början antar jag att man inte ska kunna läsa. Mer än känguru nånting...

Vad jag undrar är varför ni gör dessa filmer? Vad jag kommer ihåg så var den förra också i längsta laget.

Är det ett sommarlovsprojekt ni tänker göra tradition av i er familj?

Postad

Tack för att du tog dig tid att se filmen! :)

Jag har inte så mycket att kommentera av din kritik egentligen, om man tycker om filmen eller inte är väl egentligen en smaksak. Men om filmen är för lång eller inte beror på var man ser den; den är säkert för lång för internet men inte framför tv:n. Och vi gör ju filmen för att ha kul och därmed är det inte tänkt att den ska bli någon slags internetsuccé.

Jag vill också påpeka att "föräldrarna" (pappa) inte "ställer upp" på att göra filmen, vi alla tre har gjort den tillsammans lika mycket så han har en stor del av själva skapandet.

Kul att du gillade keyingen, det känns bra att man har lyckats något som enligt mig är rätt svårt. Och så tyckte jag att du var lite hård mot 3d-förtexten, men det är ju också en smaksak.

Men jag ska försöka ta till mig kritiken. Jag är väldigt glad att du orkade kolla igenom hela - hoppas fler också gör det!

EDIT: Såg du hela filmen förresten? - de bästa fighterna kommer ju faktiskt i slutet.

Postad
På tok för lång. Klipp bort hälften. Minst. Musiken passar inte alls heller.

Okej. Tack för att du tittade!

Jag tror vi ska försöka skapa egen musik till nästa film - hoppas ni gillar den då.

Postad

Jag kan för övrigt meddela att om vi gör en trea kommer den att fokusera på färre karaktärer och antagligen kommer filmen att utspela sig mer innan tävlingen också.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...