Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Asså nu börjar det gå mig på nerverna. Jag redigerar i Adobe Premiere CS4. Jag har nu köpt en Canon HV30. Jag har nyss filmat en liten kortfilm i 25p. Och när jag startar ett nytt projekt i datorn så väljer jag >> DVCPROHD>>1080i>>DVCPROHD 1080i 50i.

Men sedan när jag ska ladda in mitt material från min HV30 så hittar inte Premiere kameran [som vanligt] och det är ganska irritersamt. Vad kan det vara tror ni?

//Patrik

Premiere Problems.jpg

Postad

Varför väljer du en DVC Pro sequence för att redigera HDV? HDV 1080P verkar mer rätt.

Se till att kameran står i HDV-mode.

Se till att den inte står på nedkonvertering.

Anslut den till datorn, se till att Windows hittar den.

Starta PPro.

Välj HDV som capture mode.

/Max

Postad

men det går ju inte och välja ju! Allt som går att välja på är det som jag visar på bilden där. Eller vad ska jag ta för inställning och hur når jag den?

Postad

men ofta adobe är så dumma så dom ger ut en trial version där man inte ens kan ladda in HD. Då tror ju köparen att Premiere inte alls är något bra. Det skulle vara bättre om dom typ begränsade inladdningstiden istället till typ 5 minuter eller nått!

Postad

Varit uppe 100ggr på forumet. Det är pga av ett licensavtal med Main Concept (som gör MPEG dekodern) som detta inte är möjligt. Och ja... jag håller med. Det BORDE vara mycket tydligare att den begränsingen finns.

(Tack KN).

/Max

Postad

Adobe har inte tillstånd av skaparna bakom mpeg2 (bland annat) att distrubuera det i en gratisversion, därför saknas det i trial versionerna.

Om dom kunde skulle dom nog skicka med det.

Postad

Nu har jag haft en (smått irriterad diskussion) med Adobe i USA.

Det är i alla fall MPEG LA som är boven i dramat. Även om trialversionen skulle lägga in en vattenmärkning, en capture-tidsbegränsning på 1 sekund eller nån annan underlig begränsning så skulle Adobe i alla fall få betala samma licensavgift som för en såld licens.

Go figure...

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...