Gå till innehåll

Film intro?


anden88

Recommended Posts

Allså. varför hålla på i AE om man ska göra en sådan simpel grej. gör det i ditt redigeringsprogram istället som du förhoppningsvis kan lite bättre.

Det ända man behöver göra är att exportera ut en bild för varje person och sedan importera in den i ditt projekt igen.

Lägg den sedan där filmen ska stanna, och efter det så fortsätter filmklippet igen.

Detta är en simpel sak att göra men om du vill göra det i AE istället så ska jag inte bråka.

Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

jo jag funderade också lite över varför man ska krångla så där för att frysa bilden.

men de kan ju vara bra använda AE om man vill att de inte bara ska hacka till och så är de en stillbild, utan man kanske vill lägga in nån liten effekt precis när bilden ska frysa så de blir en jämn övergång mellan rörlig bild och stillbild... vad vet jag

 

men de lät ju på frågan som att du bara ville att bilden skulle bli stel helt plötsligt

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...