bellolinda Postad 21 februari 2009 Postad 21 februari 2009 Tänkte försöka mig på att redigera en video. När man dragit ner ett klipp till tidslinjen, hur gör man för att klippa mitt i klippet? Förstår hur man tar bort i början och i slutet, men inte mitt i. Amatören är tacksam för all hjälp hon kan få. Eller om nån vet vart man lär sig sånt... 0 Citera
kvällensdebatt Postad 22 februari 2009 Postad 22 februari 2009 dubbelklicka på klippet. så ska du kunda klippa sedan 0 Citera
bellolinda Postad 22 februari 2009 Författare Postad 22 februari 2009 Hej Säger som Samuel L, kan du förklara för mig som jag vore en tre åring ;). 0 Citera
kvällensdebatt Postad 22 februari 2009 Postad 22 februari 2009 Dra vidoe klippet som du öppnat upp med hhjälp av pinnacle. Ta det klippet och dra ner till video spåret. När klippet ligger där så dubbelklickar du på det.Då kommer de fram en ruta längst upp med fuktioner som gör att du kan klippa. Alltså klippet ahr ett spår som med hjälp av två staplar kan minsa filmens början och slut. Du kan också göra detta manuelt . utan att behöva dubbelklicka på klippet från första början. :) 0 Citera
bellolinda Postad 22 februari 2009 Författare Postad 22 februari 2009 Fast jag vill inte minska början eller slutet utan klippa mitt i klippet. Tex om man har ett 5 min lång klipp så vill jag ta bort delar i mitten som är tråkiga. 0 Citera
kvällensdebatt Postad 22 februari 2009 Postad 22 februari 2009 jahaa läste fel innan då:) Du gör på samma sätt. fast du tar och klipper ner ena klippet till mitten. sen kopierar du det. Klistrar in och sedan klipper du från mitten till slutet.. väldigt svårt att förklara så här med bara text:P.. hoppas du hänger med mig 0 Citera
Jan Gissberg Postad 11 juni 2009 Postad 11 juni 2009 Man kan också dra ner scenen till tidslinjen 2 ggr så att man har två kopior av scenen efter varann på tidslinjen. Sen är det bara att korta in från slutet på den första scenen och korta in början av den andra scenkopian. 0 Citera
chi Postad 19 juni 2009 Postad 19 juni 2009 Fast jag vill inte minska början eller slutet utan klippa mitt i klippet. Tex om man har ett 5 min lång klipp så vill jag ta bort delar i mitten som är tråkiga. Hej! Du drar ner klippet till timelinen(heter det så?), sätter markören på det ställe du vill börja klippa bort, sen till vänster om papperskorgen ovanför timelinen, under själva fönstret där du ser filmen, har du en klippikon, klicka på den. För markören sedan till det stället på din film där du vill att det klippet du ska ta bort, slutar. Markera klippet som ska bort. Klicka på papperskorgen! Voilá borta. Tänk på att du även klipper bort ljudet om du inte låser ljudet. Mvh /chilli 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.