Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tidigare har mina pseudodjupa prettofilmer inte fått så mycket kritisk uppskattning här på voodoofilm som jag hoppats! Som den självgoda smilfink jag är så antar jag att detta är för att ni inte vågar erkänna min superextraordinära talang för alldeles för långa tagningar utan innehåll. Självonani aside, jag förstår att konstfilm inte är det man orkar se på youtube/vimeo när man sitter och kammar voodoofilm på jobbet/medialektionen men ifall ni vill se hur super8 kan se ut, och vad som händer om labbet lyckats repa hela jävla skiten så kolla gärna på våra utställningsfilmer som var på display vid Lava på kulturhuset från januari tills idag.

Filmerna som använts är en hel hög Vision2 200T och Plus-X Reversal. Musik & ljud är gjorda av mig och Oscar Stokstad.

Filmerna:

Sysifos:

En man jobbar och förvandlas till en insekt.

Medverkande:

Arbetare, Tommy

Insekt, syrsa från djurbutik

Fågel, Pego från Djurbutiken på folkkungagatan

Schopenhauer's Will:

Två par äter middag medan deras medvetande lever ut deras inre luster.

Något händer:

Roy Anderssonskt och oförklarligt.

Hoppas det smakar

Postad

Riktigt fina filmer.

Man såg tydligt vart bildspråk kommer ifrån i vissa scenen.

Jag gillade nog Sysifos bäst, tillsammans med Något händer.

Det är extra intressant då jag själv gjorde en Kafka tolkning en natt efter krogen som resulterade i en

.

Tråkigt bara med det inledande försvarstalet. Hellre självonani än del så meningslösa ständigt förekommande teknikonanin.

/KN

Postad

Intressant.

Om du inte hade skrivit att mannen förvandlas till en insekt så hade jag nog inte fattat att det var det som hände. Lite tråkigt i och med att man fick veta att det skulle hända och då satt man bara och väntade på det hela filmen, och den blev som en transportsträcka. Annars var fotot fint och behagligt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...