Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är en idé som slog mig en dag och som jag sedan tänkt väldigt mycket på. Men jag ser bara bilderna framför mig, inga ord. Som film, är den ganska simpel. Men jag skulle vilja att den hade något mer i sig som gjorde den unik. Jag har inte börjat på manuset, eftersom jag inte har en aning om hur jag ska börja detta bra. Om det är någon, lite mer erfaren, som känner sig manad att hjälpa mig skriva manuset, be my guest! Jag är väldigt tacksam för hjälp och nya kunskaper.

Eftersom det är regi jag är mest insatt i vill jag naturligtvis regissera filmen och vara the lead man, så att säga.

Men säg gärna vad ni tycker om idéen!

MVH

Push Repeat.pdf

Postad

Altså jag bara kommenterar som en vanlig filmtittare. Den första delen låter verklig, allt det du nämner finns redan i verkligheten. Men sen tänkte jag på att hans mamma ser på hans kropp o han dyker upp sen på hans egen begravning. Det blir många frågor i mitt huvud då... Vem var han som liknade så bra med honom.. vad var syftet med pengarna han hittade... Sen tar han livet av sig oavsett om folk tänkte på honom eller inte...

Kanske killen som begravdes var så nedbränd eller nåt att de misstänkte att det var John. Då skulle funka perfekt...

Men istället för att han ska komma på hans egen begravning bättre visa en del av honom (dock ej ansikten) när han reser med en väska lång bort.. typ...

Just my 2 cents..

Postad
Altså jag bara kommenterar som en vanlig filmtittare. Den första delen låter verklig, allt det du nämner finns redan i verkligheten. Men sen tänkte jag på att hans mamma ser på hans kropp o han dyker upp sen på hans egen begravning. Det blir många frågor i mitt huvud då... Vem var han som liknade så bra med honom.. vad var syftet med pengarna han hittade... Sen tar han livet av sig oavsett om folk tänkte på honom eller inte...

Kanske killen som begravdes var så nedbränd eller nåt att de misstänkte att det var John. Då skulle funka perfekt...

Men istället för att han ska komma på hans egen begravning bättre visa en del av honom (dock ej ansikten) när han reser med en väska lång bort.. typ...

Just my 2 cents..

Okej jag ska se om jag kan pitcha detta lite bättre:)

Filmen handlar om John. Han har bestämt sig för att ta sitt liv vid en gammal nerlagd fabrik. När har kommer dit hittar han ett gäng på golvet, döda. Att döma av pistolerna och klädseln är de förmodligen maffia. Där ligger en portfölj som John öppnar. I den ligger det en massa sedlar, fem miljoner(eller någon summa). Efter detta hänt blir det ett abrupt klipp till ortopeden och Johns mor. Ortopeden visar John som död. Sen har vi begravningen där John dyker upp och håller sitt tal.

Hela grejen med det här är att han använde pengarna för att muta högt uppsatt folk, som polisen, ortopeden bl.a. Detta för att bluffa sin död. Vilka han mutar och hur han gjorde för att utföra detta är inte det väsentliga i filmen, utan det är just varför han gjorde det. Han gjorde det för att se om folk verkligen brydde sig om honom. Han hade kunnat använda pengarna för att leva livet, så att säga, men han värdesatte viktigare saker, som vänskap och kärlek. John visste inte om han hade något av detta men på sin egen begravning får han sig en lycklig överraskning.

Grejen är att John har bestämt sig för att inte leva längre. Han anser också att han inte kan leva vidare efter vad han gjort, lurat alla på det viset.

Hoppas du och ni andra förstår bättre nu:)

Jag ska försöka mig på manuset nu och jag tar gärna emot hjälp.

fortsätt tycka!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...