Gå till innehåll

Problem Med Quicktime Animering i Premiere


Zyx Graphics

Recommended Posts

Hej. Jag brukar använda Quicktime Animering formatet ganska ofta men när jag renderar med nya CS4 så blir filerna c:a en fjärdedel av vad dom blev med CS3 fast jag har exakt samma inställningar och när jag ska spela upp filen med Quicktime så ser filen jättekonstigt.

kolla länk:

http://www.zyx-graphics.se/CS4.jpg

När Jag renderade till en QT animering i CS3an så använde jag mig inte av Media Encoder utan en vanlig export men i CS4 så har dom tagit bort det. Det går bara att rendera med Media Encoder.

Nån som vet vad problemet kan vara?

Länk till kommentar
Share on other sites

We know... working on it...

 

Workaround: Dynamic Link alt Copy/Paste > Render Que i After Effects.

 

/Max

 

 

Hej. Jag brukar använda Quicktime Animering formatet ganska ofta men när jag renderar med nya CS4 så blir filerna c:a en fjärdedel av vad dom blev med CS3 fast jag har exakt samma inställningar och när jag ska spela upp filen med Quicktime så ser filen jättekonstigt, som randigt, Som inerlaced men tusen gånger värre massa vita o svarta ränder som förstör hela bilden.

När Jag renderade till en QT animering i CS3an så använde jag mig inte av Media Encoder utan en vanlig export men i CS4 så har dom tagit bort det. Det går bara att rendera med Media Encoder.

Nån som vet vad problemet kan vara?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jupps, troligen. D Link är i vissa fall långsammare, beroende på vilka effekter som körs...

 

Men är det ngn effekt som alltså inte funkar i AE? Eller kan man inte köra Copy > Paste till AE som du i detta fall slipper D Link.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Skumt... exporterade till Animation senast igår - både på Mac och PC utan problem...

 

Testa senare idag (läs: ikväll), då släpps Premiere Pro 4.1, After Effects 9.02 och Media Encoder 4.1.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...