Gå till innehåll

SFV-festivalen 09


orange

Recommended Posts

Tack alla för en trevlig festival och för att ni kom förbi. Vi ses igen nästa år!

 

Har ni några tankar om festivalen (bra/dåligt/idéer) så vore jag ytterst tacksam om ni ville maila dom till mig (rickard.westerlind@filmkrets.se) eller skriv här i tråden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för en trevlig festival! Kul att få pris också. Är väldigt nöjd med tredjepriset i SM i minutfilm. Alltid svårt att skapa korta filmer som håller för många upprepade tittningar, vilket krävs för att komma långt under den avslutande cupen.

 

En kommentar jag har är att man kanske skulle begära information om filmens bildförhållande (4:3, anamorfisk 16:9 osv) vid anmälan. Nu blev det i bland fel format på visningen av minutfilmerna. Fast risken är ju självklart att folk fyller i fel vid anmälan vilket säkert mest blir förvirrande för er...

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan bara hålla med kg.stenb.org, väldigt trevligt, och en bonus att få ett diplom. Lite folk på förmiddagen men det bättrade ju på sig fram till minutfilmcupen. Vi satt ju i en extra stor biograf (Victor) också. Bra gjort orange och kul att du fick credd på slutet också.

 

Att få se en RED ONE i glorious black hörde också till höjdpunkterna.

 

Det är väl bra om man kunde fått fylla i visningsformatet, underlättar för maskinisten även om SFV bör dubbelkolla uppgifterna när man lägger in filmerna på visnings-dvd:n. Det var rätt många filmer filmskoleklassen som verkade ha format 1:1.85 eller liknande istället, om det framgick så kunde kanske maskinisten ha maskat av duken lite till.

 

För de som inte bor i Stockholm kanske en karta med utpekade matställen hade varit bra.

 

Vi ses nästa år igen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...