Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag sitter med ett Cineform-projekt (Cineform .avi-filer) i CS2 och försöker färgkorrigera med Magic Bullet Colorista men den hänger sig så fort jag försöker aktivera Colorista-pluginen. Är det så att jag måste göra färgkorren först på originalet i ett HDV-projekt och exportera innan jag konverterar till Cineform och importerar klippet? Jag har senaste versionen av allt.

Postad

Vad händer om du startar ett "Desktop projekt" med Cineform-filer och drar på en Colorista? Och tvärtom, Colorista på ett DV-klipp i ett Cineform proj?

/Max

Postad
Vad händer om du startar ett "Desktop projekt" med Cineform-filer och drar på en Colorista? Och tvärtom, Colorista på ett DV-klipp i ett Cineform proj?

/Max

Menar du att jag ska testa med DV istället för HDV? Vad är ett "Desktop projekt"?

Postad

Desktop projekt = Ett projekt utan en egentlig editing mode.

Och jupps, testa med ett DV-klipp istället för ett Cineform-klipp bara för att kolla om Cineform-pluggen strular. Men det kan vara något grafik-spökeri också och därför kan det vara bra att kolla med Cineform filer i ett DV-proj också.

/Max

Postad
Desktop projekt = Ett projekt utan en egentlig editing mode.

Och jupps, testa med ett DV-klipp istället för ett Cineform-klipp bara för att kolla om Cineform-pluggen strular. Men det kan vara något grafik-spökeri också och därför kan det vara bra att kolla med Cineform filer i ett DV-proj också.

/Max

Båda alternativen verkar fungera med Colorista, men om jag kopplar på MB Looks som jag också behöver så får jag ett felmeddelande (vilket jag inte fick i mitt ursprungliga projekt).

mb_looks_error.JPG

Postad

Skumt... känns läge att kolla med både RedGiant och Cineform.

Jag brukar "tussa ihop" de bägge supportpersonerna på de olika företagen, vilket emellanåt har funkat utmärkt.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...