Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har ett problem vid exporteringen i Permiere Pro CS4.

När jag får upp Adobe Media Encoder och trycker på inled kö

börjar programet först "ladda klippet" sedan efter ett tag

kommer det upp en gul trekantig skylt till vänster under kolumnen

"Status" med ett frågetecken i. Om man håller över trekanten med

musen står det:

"Kunde inte läsa från källan. Kontrollera om den flyttas eller tagits bort."

Hur löser jag detta?

/Fredrik

Postad
Har du uppdaterat till 4.01?

Har du några off-line klipp i projektet?

Har du några extra pluggar installerade?

/Max

1. Uppdaterat AME till 4.01, ja, för det är väl endast till Media Encoder som det finns?

2. Inte i den seq som jag sparade ner men i en annan seq

3. Nope

Några kompisar har även samma problem. För en person löste det sig med

tiden..

Någon som har ett liknande problem?

Postad
"Kunde inte läsa från källan. Kontrollera om den flyttas eller tagits bort."

Det där felet får man alltid när man avinstallerar en tidigare version, tex CS3, medan CS4 fortfarande är installerad. Meddelandet är iofs på engelska.

Lösning:

Installera om CS4

EDIT:

Är all text på svenska, tex inled kö?

Postad
Det där felet får man alltid när man avinstallerar en tidigare version, tex CS3, medan CS4 fortfarande är installerad. Meddelandet är iofs på engelska.

Lösning:

Installera om CS4

EDIT:

Är all text på svenska, tex inled kö?

Ja, all text är på svenska. Ska uppdatera och formatera min dator nu så då kommer det förmodligen att lösa sig när jag formaterat alltså?

Tillägg: Hade CS2 innan, men det kanske är samma sak som med CS3?

Postad
Ja, all text är på svenska. Ska uppdatera och formatera min dator nu så då kommer det förmodligen att lösa sig när jag formaterat alltså?

Tillägg: Hade CS2 innan, men det kanske är samma sak som med CS3?

O.k, du har alltså ändrat det i Adobe Media Encoder. :)

Ja, det blir samma problem med CS2 och nej, du behöver inte formatera om datorn. Det enda du behöver göra är att installera om CS4 så löser det sig.

Postad
O.k, du har alltså ändrat det i Adobe Media Encoder. :)

Ja, det blir samma problem med CS2 och nej, du behöver inte formatera om datorn. Det enda du behöver göra är att installera om CS4 så löser det sig.

Ändrat? Blev så efter 4.01 patchen till AME. Okej grymt! Tack så mycket! :D

Postad
DOCK kan jag tillägga att det har fungerat att expotera tidigare cirka 40 gånger med samma projekt?

Har du avinstallerat CS2 medans CS4 var installerat?

- Om ja, där ligger felet.

- Om nej, starta Adobe Media Encoder och gå till File > Add Premiere Pro Sequence och leta upp ditt Project och se om det fungerar nu.

Postad
Har du avinstallerat CS2 medans CS4 var installerat?

- Om ja, där ligger felet.

- Om nej, starta Adobe Media Encoder och gå till File > Add Premiere Pro Sequence och leta upp ditt Project och se om det fungerar nu.

Jag avinstallerade CS2 medan CS4 var installerat men efter det har jag kunnat exportera många gånger, men plötsligt gick det inte..

EDIT: Testade "starta Adobe Media Encoder och gå till File > Add Premiere Pro Sequence och leta upp ditt Project" då fick jag upp en skylt att "Ett fel inträffade med Adobe Dynamic Linc"?

Postad

Håller med Rogge. Installera om CS4 (är dock osäker på varför det fungerade förut). Men det är en "known issue" att exporten trasslar efter en avinstallation av äldre CS-produkt.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...