Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en del projekt från en gammal jobbdator som jag tänkte exportera på nytt och det har fungerat smärtfritt fram till ett projekt där jag använt ett typsnitt som inte är standard. Premiere byter ut det till något standardtypsnitt och materialet blir helt oanvändbart.

Jag kommer inte ihåg namnet på typnittet och eftersom premiere omedelbart byter ut det (till skillnad från exempelvis photoshop) så vet jag inte vad det är för font jag ska leta upp på nätet?

Har nån en lösning på detta problem? Minns att det var en font från nån sajt som hade en packe cartoon-typsnitt gratis. Alltså hela sidan var dedikerad till detta pack.

Longshot att fråga efter detta, men nån kanske har svar.

Postad
2.0, men jag har tillgång till CS3 om det skulle hjälpa.

Bra, hade du öppnat eller skapat ditt project i CS3 hade det eventuellt varit kört. Men, kolla och se om detta lilla trick hjälper:

1. Leta upp den mapp där ditt Project ligger

2. Leta upp den/dom Titles du har problem med (Dina Titles heter tex. Namn.prtl)

3. Öppna upp dom i WordPad

4. Leta efter raden med Sökfunktionen

5. Leta även efter som ligger precis efter

Där bör du ha den info du söker. :)

Postad
1. Leta upp den mapp där ditt Project ligger

2. Leta upp den/dom Titles du har problem med (Dina Titles heter tex. Namn.prtl)

Jag hittar inga titles överhuvudtaget, var exakt bör man hitta dessa? Söker igenom hela datorn efter *.prtl-filer men hittar nada.

Postad
Jag hittar inga titles överhuvudtaget, var exakt bör man hitta dessa? Söker igenom hela datorn efter *.prtl-filer men hittar nada.

Om jag minns rätt hamnade alla .prtl-filer i den mapp där .prproj-filen låg, dvs projectfilen. Men, dom kanske blev inbakade i projectfilen redan i PPro 2.0, jag har för mig att det kom först i CS3. Förr låg prtl-filerna utanför projectet man höll på med men bakas nu mer in direkt i projectfilen. PPro 2.0 använde jag så lite så jag minns inte säkert hur det var med Titles och PPro 2.0...

Du kan ju prova att välja en Title i Project Window och gå till File > Export > Title och hoppas att typsnittet inte redan är automatiskt utbytt. (Jag är osäker på att det var File > Export > Title i PPro 2.0 men jag tror det.)

Postad

Då tror jag det är inbakat även i 2.0, provade öppna project-filen i anteckningar och hittade mina title-texter, men inte något om fonten.

Men, jag provade att exportera som title och sedan öppna i anteckningar och nu hittade jag font-infon oförändrad.

Tack för svaret Rogge, detta kommer underlätta mitt arbete enormt!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...