Jump to content

Recommended Posts

Posted

Alltså, som i er andra film. Det känns som det är filmer för er. Inte för oss. En dokumentär hur er kompis bor? Det måste ju vara djupare än så. När jag tittar på dokumentärer så brukar ämnena många gånger vara allvarliga, avhandla sjukdomar, tex depression, schizofreni...osv eller hur det är att bo i ett fattigt land. Man får följa en familjs vardag osv. Det här är liksom, jaha han hänger sina cd-skivor på väggen och har ibland kvinnligt sällskap i sovrummet. Vattenskador på golv. Det är som ett dåligt avsnitt av Fredrik och Filip ungefär. Använd för övrigt gärna stativ när ni gör panoreringar. Lägg gärna in lite mer text. Trimma klippen, följ de där länkarna som är postade ovanför.

Lycka till.

Posted

Tacakr så mycket för kritiken och vi ska ta det till oss! Sen det du sa om Fredrik och Filip stämmer faktiskt och vi är inspererade av dom när vi gör våra grejer så tack :D haha

Posted

En TV dokumentär är ingen TV dokumentär innan den visats på TV - Enligt mig iallafall :P

Att inspireras av Filip & Fredrik är nog bland det värsta man kan göra ;) Också enligt mig, men det är en ganska fast åsikt.

Kolla in filmskolan :) All film (dokumentär eller inte) kräver mycket mer än "Point and shoot".